برنامه های گرامیداشت دهه محرم در مجموعه بنادر و دریانوردی هرمزگان

۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۱۱:۳۱:۴۴
کد خبر: ۶۱۶۳۵۰
برنامه های گرامیداشت دهه محرم در مجموعه بنادر و دریانوردی هرمزگان
مسئول حوزه فرهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای ویژه برنامه های مختلفی برای گرامیداشت دهه اول محرم در ساختمان های اداری این اداره کل و مساجد شهرک های مسکونی تحت پوشش آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت السلام و المسلمین "محمد حسن نعیم آبادی" با بیان اینکه واژه عاشورا تجلیگاه نام اباعبدالله علیه‏السلام و نام حسین(ع) تداعی‏گر مقام شهید و فضیلت شهادت است، اظهار کرد: این پیشوای دینی با تسلیم کردن جان شریفش، حماسه‏ساز شد و اسلام را تجدید حیات و درخت اسلام را با ریختن خون خود آبیاری کرد.

وی افزود: هر اندازه که مسلمانان و انسان‏های آزاده با درس‏های نهضت عاشورا بیشتر آشناتر شده و از آن بهره برده‏اند، به همان میزان عزتمندتر و بزرگوارانه تر زیسته و پایه حکومت طاغوتیان ‏را لرزانده‏اند.

مسؤول حوزه فرهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان حادثه عاشورا را موجی بزرگ توصیف کرد که حمیت، غیرت، شجاعت، صلابت و آزاد اندیشی را رونق بخشید.

نعیم آبادی تصریح کرد: فرهنگ عاشورا عظیم‏ترین رخدادی بود که در تاریخ بشری پدید آمد و مسلمانان و غیر مسلمانان را با ارزش‏های متعالی و مفهوم حیات هدفدار آشنا ساخت و انگیزه مبارزه برای حفظ کرامت انسان و نفی سلطه ستم را در انسان‏ها تقویت کرد.

وی اظهار داشت: ویژه برنامه های متنوعی در ساختمان های اداری مجموعه بنادر و دریانوردی هرمزگان با هدف تبیین و تعمیق فرهنگ عاشورا و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش برگزار می شود.

امام جماعت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این رابطه گفت: قرائت زیارت پرفیض عاشورا در محل نماز خانه اداره کل صبح هر روز، برگزاری مراسم سخنرانی و همچنین روضه خوانی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در اماکن مختلف مجتمع بندری شهید رجایی از جمله برنامه های در دستور کار برای دهه نخست محرم است.

 وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در شهرک های مسکونی این اداره کل اظهار داشت: قرائت زیارت عاشورا، سینه زنی، زنجیرزنی و مدیحه سرایی هر شب ساعت ۲۰:۳۰، ویژه برنامه تجمع هیئات عزاداری در شهرک های مسکونی شهید باهنر و رجایی از دیگر برنامه ها دهه اول محرم الحرام  است.

نعیم آبادی همچنین از برگزاری مراسم عزاداری ویژه خواهران در بیت الزهرا (س) شهرک شهید باهنر و اقامه نماز ظهر عاشورا در مساجد شهرک های مسکونی این اداره کل نیز سخن به میان آورد و عنوان کرد: برگزاری مراسم شام غریبان حضرت ابا عبدالله حسین (ع) به میزبانی شهرک شهید رجایی از دیگر برنامه ها پیش بینی شده است.

وی در پایان اظهار داشت: براساس جلسات شورای فرهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برای روزهای پس از دهه اول محرم نیز برنامه هایی تدوین شده که اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز