رشد ۳۲ درصدی تولید در شرکت فولاد هرمزگان

۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۱۱:۳۸:۱۸
کد خبر: ۶۱۷۳۳۸
رشد ۳۲ درصدی تولید در شرکت فولاد هرمزگان
معاون بهره برداری فولاد هرمزگان از رشد ۳۲ درصدی تولید تختال در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،محمدجعفر پارسی گفت: کارکنان پرتلاش واحد فولادسازی و ریخته گری مداوم فولاد هرمزگان از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه توانستند، 579 هزارو 651 تن تختال تولید نمایند که این میزان تولید نسبت به میزان و مدت مشابه سال قبل (438303 تن) از 32درصد رشد برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه از نخستین روزهای سال جاری، کارکنان فولاد هرمزگان با همت و همدلی روزافزون، افزایش بهره وری و تولید اقتصادی را سرلوحه امور خود قرار دادند، افزود: در همین راستا در فروردین ماه سال جاری رکورد تولید 129 هزار و 85 تن تختال به ثبت رسید و کارکنان این شرکت با عبور از ظرفیت اسمی ماهانه توانستند، گام اول را محکم بردارند.

مهندس پارسی تصریح کرد: از ابتدای بهره برداری تا انتهای مرداد ماه سال جاری حدود 5 میلیون و 860 هزار تن تختال در فولاد هرمزگان تولید شده این در حالی است که از این میزان تولید در پنج ماه اول سال جاری 636 هزار و 179 تن تختال به مقصد بازارهای داخل و صادراتی ارسال شده است.

توجه شرکت فولاد هرمزگان به افزایش تولید محصولات ویژه و کیفی یکی دیگر از مباحثی بود که معاون بهره برداری این شرکت ضمن اشاره به آن خاطر نشان کرد: محصولات تولید شده مطابق با استانداردهای جهانی و بنابر نیاز مشتریان بوده است.

وی با تاکید بر این که محصولات تولیدی در فولاد هرمزگان شامل گریدهای Al-killed  و Al-  Si-killed  و با بازه کم کربن، پریتکتیک، متوسط کربن، پر کربن و کم کربن میکرو آلیاژی می باشند، افزود: برای تولید هر گروه از این فولادها الزامات و استانداردهای تولیدی جهت حصول محصول با کیفیت به کار گرفته شده است. به نحوی که طی این مدت محصولات ویژه کیفی جهت تولید ورق بدنه خودرو(MB)، مخازنCNG، بدنه کشتی، فولادهای دریایی، لوله های انتقال نفت و گاز و ... در فولاد هرمزگان تولید و به مقاصد مشتریان داخلی و خارجی ارسال گردیده است.

مهندس پارسی افزود: در پنج ماه اول سال جاری 96 درصد تختال ها مطابق با سفارش مشتریان و با کیفیت 98.16 درصد تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.51درصد رشد را نشان می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارکنان پرتلاش واحد احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان نیز در پنج ماهه اول سال 1396 موفق به تولید 684 هزار و 818 تن آهن اسفنجی شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل( 512308 تن) 34 درصد افزایش تولید را نشان می دهد.

معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان با تاکید بر این که طی پنج ماه گذشته بر اساس برنامه استراتژیک سال 96 برای تحقق اهداف شرکت در قسمت های مختلف، 15پروژه TQ تعریف و اجرایی شد، ادامه داد: دستاوردهای این پروژه ها افزایش آماده بکاری خط تولید، کاهش مصارف انرژی و سیالات و در نهایت افزایش تولید آهن اسفنجی را به همراه داشته است. به گونه ای که نرخ مصرف گاز طبیعی به ازای تولید یک تن آهن اسفنجی از 300 به 280.7 نرمال مترمکعب کاهش یافته است. همچنین نرخ مصرف آب در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ازای تولید هر تن آهن اسفنجی از  1.12 به 0.98 مترمکعب کاهش یافته است. همچنین مصرف برق نیز به ازای تولید هر تن آهن اسفنجی به 111.8 کیلو وات ساعت تقلیل یافته. این در حالی است این میزان مصرف در مدت مشابه سال قبل 124 کیلو وات ساعت بوده است.

پارسی گفت: در بخش تامین مواد اولیه با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته توسط همکاران واحد خرید طی پنج ماه گذشته رشد چشمگیری در جذب گندله اتفاق افتاد و از خطوط تولید به شکل مناسبی پشتیبانی شد.

معاون بهره برداری فولاد هرمزگان با اشاره به شرایط مناسب و چشم انداز مثبت آینده بازار فولاد ابراز امیدواری کرد، با تلاش‌ نیروی انسانی متعهد و تلاشگر شرکت، اهداف کمی و کیفی فولاد هرمزگان برای تولید یک میلیون و 400 هزار تن تختال در سال 96 محقق شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز