آموزش فرآیند صدور گواهی فوت ویژه پزشکان بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی شهرستان رودان

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۱۰:۵۱:۱۰
کد خبر: ۶۲۴۳۰۴
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان گفت : گواهی فوت سندی است که نشان می دهد فرد از نظر علمی دچار مرگ شده و برگشتی برای آن نیست و نیازی به عملیات درمانی و احیا وجود ندارد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر خجندی برگزاری این جلسه  را متکی بر دو هدف بیان کرد و افزود: این جلسه به این منظور برگزار می شود که پزشکان به گونه ای جواز دفن و گواهی فوت صادر کنند که اشکالات آماری موجود در نظام بهداشت حل شود و دیگر اینکه مسائلی که مرتبط با گواهی فوت و جواز دفن است از نظر قانونی به نحو مناسبی رعایت شود که بعضی همکاران دچار چالش در این زمینه نشوند.

وی گواهی صادره از طرف پزشک را یک سند دانست و گفت: این گواهی سندی است که برای آن اعتبار قائل هستند. گواهی فوت از نظر تعریف مواردی است که نشان می دهد فردی که گواهی برای آن صادر شده است از نظر علمی دچار مرگ شده و برگشتی برای آن نیست و نیازی به عملیات درمانی و احیا وجود ندارد. این گواهی صرفا مجوزی برای دفن نیست بلکه  تعیین می کند که فردی  فوت کرده است.

 

در ادامه این جلسه دکتر خجندی با استفاده از اسلاید به آموزش نحوه تشخیص فوت در مواد مختلف و صدور گواهی فوت پرداخت و به سوالات پزشکان حاضر در جلسه پاسخ داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز