مجمع خیرین و صندوق حمایت منابع طبیعی و آبخیزداری

دو ظرفیت مهم برای کاهش تصدی گری دولت

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۱۲:۴۴:۰۶
کد خبر: ۶۲۴۸۶۹
دو ظرفیت مهم برای کاهش تصدی گری دولت
مجمع خیرین منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان که در سال 1395 پروانه تاسیس و فعالیت آن توسط استانداری هرمزگان صادر گردید بعنوان اولین مجمع خیرین کشور در این حوزه می باشد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، امید ذاکری گفت: خیر اندیشان هرمزگان تاکنون بیش از 100 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های جنگلکاری و عملیات آبخیزداری که تا چندی قبل تنها توسط دولت اجرا و هزینه می گردید، سرمایه گذاری نموده اند که حاصل آن بیش 80 هکتار جنگلکاری و اجرای 65 سازه آبخیزداری با ظرفیت استحصال 21 میلیون متر مکعب رواناب سطحی در سال می باشد و در سال جاری نیز تاکنون اجرای 20 هکتار جنگلکاری و 9 پروژه آبخیزداری مطالعات آن انجام و توسط خیرین هرمزگانی عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در ادامه افزود:هفتمین صندوق حمایت از منابع طبیعی و آخیزداری کشور نیز در شهریور سال جاری در استان با سرمایه بیش از 10 میلیارد ریال با مشارکت 17 تشکل مردمی تامین گردید.

وی افزود: این صندوق می تواند با اقتصادی کردن طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری باعث تقویت معیشت بهره برداران عرصه های منابع طبیعی شده و ایجاد اشتغال و تولید را به همراه خواهد داشت که ثمره آن حفاظت،احیا و توسعه منابع طبیعی استان خواهد بود.

امید ذاکری افزود: بمنظور گسترش فعالیت مجمع خیرین منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیگیر تصویب مشوق های مالی و قانونی مشابه خیرین حوزه علمی و فن آوری و آموزش و پرورش هستیم.

وی ادامه داد: برای تقویت سرمایه صندوق حمایت از منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در حال برنامه ریزی و پیگیری برای جذب سایر تشکل ها و شرکت تعاونی های فراگیر منابع طبیعی برای عضویت در صندوق، افزایش سهم دولت، استفاده از تجربه سایر صندوق ها و جذب تسهیلات هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در پایان گفت: با عنایت به تاسیس این دو تشکل مهم و تاثیر گذار در حوزه عملکردی این اداره کل و تبادل تفاهم نامه هایی کارآمد با اداره کل تعاون و رفاه ، کمیته امداد و بهزیستی ضمن توانمند سازی بهره برداران و جوامع محلی برای تقویت معیشت، ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات دامی، گیاهان دارویی، صنعتی و گامی مهم و عملیاتی برای کاهش بخشی از فعالیت های تصدی گری دولت در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان برداشته شده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز