نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس

امام سجاد(ع ) سیاسی ترین عنصر زمان خود بود

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۱۳:۰۹:۳۱
کد خبر: ۶۲۵۳۹۷
امام سجاد(ع ) سیاسی ترین عنصر زمان خود بود
نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع ) سیاسی ترین عنصر زمان خود بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگانهرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه آنچه گفته می شود مورد تاکید همه یا عمده محققان است، عنوان کرد: اینکه گفته می شود امام سجاد(ع) خود را  از سیاست در کنار کشید و به دعا پرداخت اشتباه است ، آیا شان امام این است که از جامعه کنار بکشد و تنها به دعا بپردازد.

 وی افزود: صحیفه سجادیه در آنزمان در اختیار مردم زمان نبود، مگر امام سجاد(ع) به صورت عمومی دعا می کرد که بخواهد از این طریق مردم را مدیریت کند.

 

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: صحیفه سجادیه 2 نوع ناقصه وکامله است که این خود نشان از دعاهای پنهانی امام بوده است و اینکه گفته می شود امام سجاد (ع) فقط دعا می خواند وکاری با سیاست نداشت این اظهار نظر آخوندهای درباری است که پلی شدند برای حاکمان ظالم و آبروی روحانیت را برده اند .

 رئیس شورای سیاست گذاری ششمین کنگره امام سجاد ( ع) ابراز داشت : بنی امیه چه کوچک چه بزرگ همه سیاست برتری عرب بر غیرعرب را داشتند که امام سجاد (ع) با آزاد سازی کنیز خود و ازدواج با او ، بزرگترین سیاست دستگاه حکومتی را که برتری عرب بر غیرعرب بود را در هم شکست .

 نعیم آبادی افزود : امام سجاد (ع) این تبعیض نژادی را برهم زد درمقابل این سیاست علماً و محلاً مقابله کرد. پس چگونه می گویند امام سجاد (ع) از جامعه کنارگیری کرده بود و فقط دعا می خواند امام سجاد (ع) با اعمال و رفتار خود رسماً جدایی حکومت از اسلام را بیان نمود .

 وی اظهار کرد : یکی از دلایلی که در زمان آل مروان جنگ صورت نگرفت این که آنها اعتقاد داشتند جنگ با خاندان پیامبر (ص)به ضرر آنهاست و این تجربه ای بود که بعد از قیام عاشورا را داشتند که آل سفیان همه نابود شدند اما اگر جنگی در می گرفت حتماً امام قیام می کردند .

 نماینده ولی فقیه امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه دنیا از عاشورا می ترسد گفت : امام سجاد (ع) 20 سال یاد کربلا را احیا کرد آیا این سیاست نیست ، مگر سیاست تنها شمشیر است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به شهادت رساندن امام سجاد (ع) خود نشان دهنده سیاسی بودن امام است .

 نعیم آبادی افزود: اگر امام غیرسیاسی بود پس کسانی مانند زید ابن علی از کجا پرورش یافتند نسلی مجاهدذ نسلی که در خدمت اسلام بود ، نسلی که عاشورا را تکرار کرد ، پس امام سجاد(ع) یک عضو فعال سیاسی بود .

 وی با بیان اینکه امام غیرسیاسی امام نیست، تصریح کرد: کسی که سیاسی نیست و نمی خواهد وارد مسائل سیاسی شود در مورد مسائل سیاسی جامعه نظر نمی دهد این در حالیست که امام سجاد (ع) نظر می دادند ونظر ایشان نظر امام علی (ع) بود و در سیاسی بودن امام علی (ع) حرفی نیست . پس امام در کنج خانه تنها دعا نمی خواند بلکه با سلطان زمان مبارزه کرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز