دکتر همتی در شورای حفاظت از منابع آب استان:

طرح هایی برای کاهش فشار بر منابع آب زیرزمینی در هرمزگان اجرا شود

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۰۸:۵۸:۵۷
کد خبر: ۶۲۵۶۸۹
طرح هایی برای کاهش فشار بر منابع آب زیرزمینی در هرمزگان اجرا شود
استاندار هرمزگان گفت: باید تلاش کنیم با اجرای طرح های مناسب فشار موجود بر منابع آب زیرزمینی در هرمزگان کاسته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در چهارمین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان با تاکید بر لزوم احداث آب شیرین کن برای تامین آب شهرها و مناطق ساحلی هرمزگان، عنوان کرد: باید تلاش کنیم با اجرای طرح های مناسب فشار موجود بر منابع آب زیرزمینی در هرمزگان کاسته شود.

وی خواستار تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی در هرمزگان در راستای صرفه جویی در مصرف آب شد و افزود: جهاد کشاورزی باید طرح هایی همچون آبیاری قطره ای و تحت فشار را در این راستا توسعه دهد و اجرایی کند.

استاندار هرمزگان توسعه کشت گلخانه ای را از دیگر طرح های مناسب برای تولید محصولات کشاورزی برشمرد و بیان داشت: کشت گلخانه ای از شیوه هایی است که در هر هکتار آن می توان چندین برابر کشت در محیط آزاد، برداشت محصول داشت و می توان اشتغال مناسبی نیز در این بخش ایجاد کرد.

همتی تصریح کرد: باید سیاست توسعه کشت گلخانه ای در هرمزگان پیگیری شود و برای 500 هکتار کشت گلخانه ای در هرمزگان هدف گذاری شده است که باید تلاش شود 100 هکتار آن تا پایان سال جاری عملیاتی شود و برای کمک های فنی و اعتباری در این بخش نیز بودجه لازم را اختصاص خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در زمینه آبیاری قطره ای کمک لازم را خواهد داشت و از کشاورزان نیز می خواهیم در این خصوص همکاری داشته باشند تا همه با هم به صرفه جویی و حفظ منابع آب کمک کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز