فرماندار بندرعباس:

باید به مشکلات بخش سلامت توجه بیشتری شود

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۰۹:۰۶:۳۵
کد خبر: ۶۲۵۶۹۵
جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان به ریاست احمد پویافر فرماندار در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، .فرماندار بندرعباس در شروع جلسه ضمن تسلیت ایام محرم الحرام و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و روز دامپزشگی گفت: کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی یکی از مهمترین کارگروههای شهرستان میباشد و به این دلیل که مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است باید با حساسیت ویژه ای دنبال گردد و پیگیری شود تا درسلامت جامعه تاثیر بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد:باید به مشکلات بخش سلامت توجه بیشتری شود و در قسمتهایی که نقص هایی وجود دارد نواقص را به سرعت برطرف کنیم و باعث ارتقاع سطح سلامت جامعه در شهرستان گردیم.

احمد پویافر بیان داشت:در جلسات مربوط به  شورای آرد و نان مباحث مختلف پیرامون نان را مورد بحث قرار میدهیم و مباحث در مرکز بهداشت استان و شهرستان و اداره صنعت و معدن باید دنبال گردد.

این مقام مسئول عنوان کرد: بیشترین مواد غذایی مصرفی مردم که در همه سفره ها دیده میشود نان است و همه خانوارها از این نعمت الهی استفاده میکنند اما متاسفانه با مشکلاتی در عرضه نان مواجه هستیم و بازدیدهایی از نانوایان سطح شهرانجام شده است و تذکراتی هم داده شده اما تعدادی از نانوایان توجهی ندارندکه باید با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

پویافر اذعان داشت: یکی از آسیب های جدی امروز نانوایان ما، پخت نان و قرار دادن در پلاستیک و عرضه کردن بدون هیچ گونه نشانه،تاریخ مصرف و تاریخ تولید است که پس از ورود به سوپر مارکت علاوه بر تامین مایحتاج روزمره نان بسته بندی شده درون پلاستیک های غیر بهداشتی خریداری می شود که این امر کاملا غیر بهداشتی و زیان آور است.

فرماندار بندرعباس در پایان تصریح کرد:تعدادی از واحدهای صنفی عرضه کننده لبنبات سنتی در شهر بندرعباس در حال فعالیت هستندکه رو به افزایش است که نیاز است آنها را الزام نمایم از معاونت غذا و دارو، صنعت معدن تجارت و دامپزشکی تاییدیه های لازم را دریافت کنند تا بهداشتی بودن فرآورده های لبنی آنها تاییدگردد سپس در اختیار شهروندان گرامی قرار گیرد.

 

 

نظر شما