دکتر همتی در نشست با روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان:

مراکز آموزشی هرمزگان نیروی انسانی متناسب با ظرفیت‌های مورد نیاز استان را تربیت کنند

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۰۸:۲۲:۰۰
کد خبر: ۶۲۷۶۲۹
مراکز آموزشی هرمزگان نیروی انسانی متناسب با ظرفیت‌های مورد نیاز استان را تربیت کنند
استاندار هرمزگان گفت: آموزش وپرورش، دانشگاه‌های استان و مراکز آموزشی استان نیاز به یک جهش بزرگ دارند تا بتوانند نیروی انسانی متناسب با ظرفیت‌های مورد نیاز استان تربیت کنند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست با روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان هرمزگان با بیان اینکه هر تحولی در استان نیاز به نیروی انسانی کارآمد دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تحولات در راستای توسعه و پیشرفت در هر جامعه ای در گروی نیروی ماهر و دانش آموخته است، دانشگاه‌ها نقش موثری در روند توسعه خواهند داشت.

وی اضافه کرد: بخشی از مشکلات هرمزگان و دغدغه مردم استان را می‌توان با تغییر رویکرد مراکز آموشی بر طرف ساخت زیرا نبود نیروی توانمند و دانش آموخته موجب وجود بیکاری در استانی مانند هرمزگان به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور، می شود.

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: صنایع به منظور افزایش عملکرد و رقابت در بازارها نیاز به تولید محصول با کیفیت دارند که این امر نیز با بهره‌گیری از نیروی دانش آموخته امکان‌پذیر است و اگر نیروی بومی توانمند در عرصه صنعت در استان وجود نداشته باشد، نمی‌توان از صنایع و واحدهای صنعتی خواست که نیروی محلی اما غیر ماهر را به کار گیرند.

وی تاکیدکرد: هرمزگان ظرفیت‌های متنوع در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی دارد که اول باید دانشگاه‌های استان بتوانند به نیاز محلی پاسخ دهند و نیروهای کارآمدی با توجه به ظرفیت‌های استان آموزش و به جامعه تحویل دهند تا افراد پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند وارد بازار کار شوند.

همتی بر نیاز مبرم مراکز آموزشی هرمزگان به جهش تاکید کرد و بیان داشت: آموزش وپرورش، دانشگاه‌های استان و مراکز آموزشی استان نیاز به یک جهش بزرگ دارند تا بتوانند نیروی انسانی متناسب با ظرفیت‌های مورد نیاز استان تربیت کنند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: به عنوان استاندار هرمزگان می‌توانم در حد توان زمینه‌ها را برای مراکز آموزشی استان فراهم کنم اما اینکه دانش آموختگان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تا چه حد توانمند و علمی باشند بستگی به معلمان و اساتید دانشگاهی دارد که تا چه میزان آموزش و تربیت نیروی کارآمد برایشان اهمیت داشته باشد.

وی روسای دانشگاه‌های استان را مشاورین استاندار دانست و عنوان کرد: روسای دانشگاه‌ها می‌توانند به عنوان مشاورین استاندار ایده و خلاقیت‌ها برای پیشبرد اهداف توسعه استان را منعکس کنند و با شناسایی و بهره‌گیری از بهترین افراد علمی و اساتید دانشگاهی خلاق و توانمند گام‌های موثری در توسعه استان برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز