به مناسبت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد؛

مانور اطفاء حریق در محوطه کالای خطرناک بندرشهید رجایی

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۰۸:۵۴:۵۷
کد خبر: ۶۳۰۸۱۹
مانور اطفاء حریق در محوطه کالای خطرناک بندرشهید رجایی
با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و معاونین این اداره کل مانور اطفاء حریق با هدف مواجه با حوادث غیر مترقبه و به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در محوطه کالای خطرناک واقع در مجتمع بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، هوشنگ محمد رضایی مسئول مرکز HSE وآتش نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تشریح ابعاد سناریوی این مانور اظهار داشت: خبری مبنی بر آتش سوزی یک دستگاه کانتینر در محوطه  ترمینال کالای خطرناک به ایستگاه آتش نشانی اعلام شد در همان زمان اپراتور پس از کسب اطلاعات و مشخصات لازم از شخص اعلام کننده، زنگ حریق را بصدا در آورده و نیرو های آتش نشان و امداد و نجات به محل حادثه اعزام شد.

محمد رضایی گفت: در این فاصله کارشناس ترمینال کالای خطرناک کلیه  مشخصات و مخاطرات ماده و روش صحیح مقابله با آنرا استخراج و در اختیار پرسنل آتش نشانی و سایر نفرت قرار دادند.

 وی افزود: تیم آتش نشانی بلافاصله در محوطه کالای خطرناک شرکت افق چکاد دریا مستقر شده و با هماهنگی مسئول محوطه جهت حفظ جان کارکنان محوطه، دستور تخلیه اضطراری را صادر و با کمک پرسنل گارد و حفاظت شرکت طبق شرح وظیفه، کارکنان محوطه را به مکان امن انتقال می دهند.

مسئول مرکز HSE وآتش نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به عملیات خنک سازی کانتینر دچار حریق و محیط پیرامونی آن اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده درخواست یک دستگاه ترانس تینر به محل صادر شده که در حین عملیات جابجایی کانتینرها اپراتور ترانس تینر در اثر اضطراب بشکل فرضی دچار ایست قلبی شده و با توجه به مصدومیت اپراتور از آتش نشانی بندر درخواست عملیات امداد و نجات می شود.

محمد رضایی ضمن اشاره به بخش دیگری از این مانور اظهارداشت: کامیون بالابر آتش نشانی به محل اعزام و با توجه به خارج شدن ترانس تینر از چرخه بلافاصله فرمانده عملیات درخواست 2 دستگاه ریچ استاکر داده و عملیات جداسازی انجام و با رسیدن تیم آتش نشانی بندر به محل حادثه، فرماندهی عملیات به تیم بندر سپرده می شود و تیم نجات با تجهیزات حفاظت فردی کامل وارد عمل می شود.

وی گفت: فرد مصدوم توسط بالابر آتش نشانی جابجا و از محدوده خطر خارج و تحویل تیم درمانگاه می شود و کانتینر که دچار حریق بود از سایر کانتینرها جدا و توسط تیم عملیاتی بندر اطفاء و پس از اطمینان از رفع خطر پایان عملیات اعلام می شود.

محمد رضایی در پایان ضمن ابراز خرسندی از موفقیت آمیز بودن این مانور بر استمرار وبرگزاری مانورهای مشابه در بزرگترین بندر تجاری کشور تاکید کرد .

 

نظر شما