همایش توجیهی شناخت اهداف مرکز مدیریت راهبردی افتا در هرمزگان

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۰۹:۵۶:۴۷
کد خبر: ۶۳۰۸۸۰
همایش توجیهی شناخت اهداف مرکز مدیریت راهبردی افتا در هرمزگان
همایش توجیهی شناخت اهداف مرکز مدیریت راهبردی افتای نهاد ریاست جمهوری با دعوت مرکز افتای هرمزگان و حضور برخی از مدیران کل سازمان ها، مدیران عامل شرکت های وابسته و مدیران حراست این سازمان ها در سالن همایش آب منطقه ای استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، به نقل از پایگاه خبری افتا ، در این همایش معاون سامانه های امن مرکز مدیریت راهبردی افتای نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به اهمیت فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری به بیان فرصت ها و چالش های موجود در فضای مجازی پرداخت.

مهندس شیرافکن تشکیل دولت الکترونیک را در کشور که وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات پیشتاز تحقق آن است موجب کاهش بروکراسی اداری و از فرصت های فضای مجازی دانست ، مشروط به آنکه الزامات امنیتی شبکه ملی اطلاعات را برآورده کنند.

وی همچنین APT  یا تهدیدات پایدار پیشرفته را که عمدتا حملات حکومتی هستند ، گسترش بات نت ها و گسترش انتشار باج افزارها را از جمله ابزارهای سایبری پیشرفته به عنوان جنگ افزار نوین در بخش امنیتی دانست.

معاون سامانه های امن مرکز مدیریت راهبردی افتای نهاد ریاست جمهوری، تهدیدات  فضای مجازی  را در سه بخش فرهنگی ، اقتصادی و امنیتی مورد بررسی قرار داد و از حاکمیت، زیرساخت های حیاتی و بخش خصوصی به عنوان سه بازیگر فضای مجازی نام برد.

وی گفت :  بخش خصوصی یکی از مهمترین تامین کننده های نیازهای فضای مجازی است .

مهندس شیرافکن با اشاره به سیاست های کلی نظام ابلاغیه مقام معظم رهبری ، لزوم ایجاد نهاد متولی و هماهنگ کننده واحد، برای تامین امنیت فضای مجازی را یادآور شد و گفت : مرکز مدیریت راهبردی افتا ، نهاد متولی زیر نظر دولت،  برای هماهنگی و تمرکز در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در کشور است .

جانشین رییس مرکز مدیریت راهبردی افتا در حوزه سازمان ها خاطرنشان کرد : در ارتباط میان بخش خصوصی و سازمان های زیرساختی ، افتا به عنوان ناظر حوزه پروژه ها است و شرکت ها برای ارائه خدمات به زیرساخت ها، نیازمند اخذ مجوز از مرکز مدیریت راهبردی افتا هستند همچنین زیرساخت ها باید از شرکت های دارای مجوز، برای  اجرای طرح ها و پروژه ها استفاده کنند .

مهندس شیرافکن همچنین با بیان مواد قانونی و دستورالعمل های ابلاغی از طرف شورای عالی فضای مجازی، سند افتای کشور و معاون اول ریاست جمهوری در خصوص مرکز مدیریت راهبردی افتا، گفت : تدوین طرح امن سازی زیرساخت های حیاتی و به روزرسانی آن، تدوین آئین نامه ، ارائه مشاوره به سازمان ها، تلاش در اجرای طرح امن سازی زیرساخت ها و پایش فضای سایبری زیرساخت ها، از جمله ماموریت های راهبردی و عملیاتی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز