با پیام دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

کتابخانه عمومی حاج عبدالله والی روستای خمینی شهر شهرستان بشاگرد افتتاح شد

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۱۰:۰۲:۰۲
کد خبر: ۶۳۰۸۸۵
کتابخانه عمومی حاج عبدالله والی روستای خمینی شهر شهرستان بشاگرد افتتاح شد
کتابخانه زنده‌یاد حاج عبدالله والی با حضور مسئولان نهاد و مردم خونگرم روستای خمینی‌شهر شهرستان بشاگرد و با پیام علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مراسم افتتاح کتابخانه حاج عبدالله والی روستای خمینی‌شهر شهرستان بشاگرد، با حضور امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، محمدهادی ناصری مدیرکل روابط عمومی نهاد، محسن زینلی‌تختی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، مسئولان اداره کل شهرستان بشاگرد و جمعی از اهالی خمینی‌شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحسن مؤمنی مدیر حوزه علمیه حضرت صاحب‌الزمان(عج) خمینی‌شهر، با تقدیر از اقدام نهاد کتابخانه‌های عمومی در راه‌اندازی این کتابخانه گفت: منطقه خمینی‌شهر ظرفیت‌ها و استعدادهای زیادی دارد و راه‌اندازی کتابخانه عمومی به عنوان یک پایگاه فرهنگی، برکات زیادی برای مردم این منطقه به همراه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: بنای قبلی این کتابخانه در سال‌های اخیر تعطیل و متروکه شده بود و دیدن این ساختمان متروکه در قلب روستا، هر رهگذری را آزرده خاطر می‌کرد. به همین دلیل تغییر کاربری و بهسازی این ساختمان به کتابخانه عمومی، اتفاق بسیار خوبی بود که امیدواریم مردم منطقه برای رونق و آبادانی آن تلاش کنند.

کتابخانه‌ای به نام یک مدیر جهادی و انقلابی

امین متولیان در ادامه مراسم پیام علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را برای حاضران خواند. در این پیام آمده است: به نام آنکه جان را روشنی داد. مردم مؤمن و انقلابی بشاگرد، امروز شاهد آغاز به کار کتابخانه‌ای هستند که به نام مرحوم حاج عبدالله والی یکی از اسوه‌های درخشان مدیریت جهادی و انقلابی است؛ کسی که به ندای امام خود لبیک گفت و با تلاش‌های مخلصانه‌اش گره‌گشای مشکلات این منطقه محروم شد. مردمی که به گفته امام راحل «نور چشمان ما و اولیای نعم همه هستند. جمهوری اسلامی با فداکاری‌های آنان تحقق پیدا کرد و بقای آن نیز مرهون خدمات آنان است.» حاج عبدالله والی ۲۳ سال همپای مردم انقلابی و مؤمن بشاگرد برای آبادانی این منطقه محروم زحمت کشید و تصویر زیبایی از عملکرد نیروهای مؤمن انقلابی را در معرض عملکرد و دید همگان قرار داد.

دبیرکل نهاد در بخش دیگری از این پیام تأکید کرده است: افتتاح کتابخانه‌ای به نام این مدیر جهادی و انقلابی حقیقتاً کوچک‌ترین کاری است که می‌توان برای شناساندن الگوهای حقیقی انقلاب که بی هیچ هیاهو و خودنمایی مشغول خدمت‌رسانی هستند انجام داد. امیدوارم کتابخانه حاج عبدالله والی با تلاش کتابداران خدوم و مسئولیت‌پذیر بتواند مسیر گسترش آگاهی‌های فرهنگی مردم منطقه را هموارتر کند.

حاج عبدالله والی که بود؟

حاج عبدالله والی مسئول کمیته امداد و نماینده امام خمینی(ره) در منطقه محروم بشاگرد بود که طی ۲۳ سال حضورش در این منطقه با اجرای طرح‌های گسترده عمرانی، مردم محروم بشاگرد را از فقرهای مختلف نجات داد و چهره این منطقه را به کلی دگرگون کرد.

امروز روستای خمینی‌شهر شهرستان بشاگرد دارای حوزه علمیه خواهران و برادران، مدرسه دخترانه و پسرانه در مقاطع مختلف و همچنین تأسیسات و ساختمان‌های اداری مختلف است. با افتتاح این کتابخانه یکی از نیازهای اساسی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلبه‌های حوزه علمیه این منطقه مرتفع شده است.

حاج عبدالله والی در اردیبهشت ماه ۱۳۸۴ درگذشت. رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده حاج عبدالله والی در ایام سالگرد درگذشتش با اشاره به خدمات خالصانه این مدیر جهادی گفتند: مرحوم آقای حاج عبدالله والی یکی از آدم‌هایی است که قطعاً در تاریخ انقلاب و تاریخ کشور اسمش خواهد ماند و نامش به‌نیکی یاد خواهد شد؛ خداوند درجاتش را عالی کند.

گفتنی است کتابخانه زنده یاد حاج عبدالله والی شهرستان بشاگرد با زیربنای ۱۹۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۶۰۲ متر مربع و با هزینه ۱ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نهاد کتابخانه های عمومی کشور (ماده ۶۴ ) به بهره‌برداری رسیده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز