استاندار هرمزگان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای صنایع پایین‌دست توسط کارخانه آلومینیوم‌المهدی تعریف شود

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۰۸:۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۳۲۱۸۴
فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای صنایع پایین‌دست توسط کارخانه آلومینیوم‌المهدی تعریف شود
استاندار هرمزگان خواستار تعریف فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط کارخانه آلومینیوم‌المهدی برای صنایع پایین‌دست در هرمزگان شد و گفت: در صنایع پایین‌دست هرمزگان می‌توان فرصت‌های بسیاری را تعریف کرد که از آلومینیوم تولیدی در کارخانه المهدی و هرمز جنوب برای تولید محصولات متنوع در آنها بهره برد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که در مجتمع آلومینیوم‌المهدی و هرمز جنوب در بندرعباس برگزار شد با بیان اینکه کارخانه آلومینیوم‌المهدی باید برای فرآوری‌های جدید و تولید محصولات مورد استفاده در بازار برنامه داشته باشد، اظهار داشت: با این اقدام ارزش افزوده محصولات تولیدی در این مجتمع افزایش خواهد یافت و به جای صادرات خام شمش آلومینیوم می‌توان نیاز بازار در این بخش را شناسایی و محصولات متناسب را تولید کرد.

وی خواستار تعریف فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط کارخانه آلومینیوم‌المهدی برای صنایع پایین‌دست در هرمزگان شد و افزود: در صنایع پایین‌دست هرمزگان می‌توان فرصت‌های بسیاری را تعریف کرد که از آلومینیوم تولیدی در کارخانه المهدی و هرمز جنوب برای تولید محصولات متنوع در آنها بهره برد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: تولیدات متنوعی می‌تواند به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری در این بخش تعریف شود که نیاز است ظرفیت‌های موجود به خصوص در مجتمع آلومینیوم‌المهدی به خوبی معرفی شود.

همتی با اشاره به مسائلی که پیرامون واگذاری مجتمع آلومینیوم‌المهدی از بخش دولتی به بخش خصوصی وجود داشت، تصریح کرد: در این خصوص نگاه‌های متفاوتی وجود داشته که ما قصد ورود به آنها را نداریم و ما وظیفه داریم از مجتمع آلومینیوم‌المهدی در اختیار هرکس چه از بخش دولتی و یا بخش خصوصی قرار دارد، حمایت کنیم و این کارخانه که نقش مهمی در تولید و اشتغال کشور دارد را سرپا نگه داریم.

وی بیان داشت: مجتمع آلومینیوم‌المهدی و هرمز جنوب از جایگاه مهمی در تولید و صادرات در کشور برخوردار است و نباید اجازه دهیم تولید محصولات در این مجتمع دچار وقفه شود و تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا این کارخانه برای ایفای نقش ملی خود، شاداب و سرپا بماند.

استاندار هرمزگان پس از این نشست از بخش‌های مختلف مجتمع آلومینیوم‌المهدی و هرمز جنوب بازدید و از نزدیک در جریان روند تولید محصولات در این کارخانه قرار گرفت.

 

نظر شما