مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان:

آئین نامه واردات کالای ملوانی فرصتی برای کاهش قاچاق و بهبود وضعیت ملوانان و لنج‌داران است

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۱۰:۲۱:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۰۷۴
آئین نامه واردات کالای ملوانی فرصتی برای کاهش قاچاق و بهبود وضعیت ملوانان و لنج‌داران است
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان گفت: اجرای آئین نامه واردات کالای ملوانی فرصتی برای کاهش قاچاق و بهبود وضعیت ملوانان و لنج‌داران است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عزیزاله کناری در نشست بررسی مسائل و مشکلات مرزنشینان، ملوانان و لنجداران شهرستان بندرخمیر، عنوان کرد: برابر آئین نامه ابلاغی مرداد 96 هیات دولت، هر یک از ملوانان لنج‌های زیر ٥٠٠ تن ظرفیت هرمزگان، شش بار در سال و هر بار تا سقف 10 میلیون تومان معاف از عوارض گمرکی هستند و این کمکی برای ملوانان و لنج‌داران جهت واردات کالای ملوانی است.

وی ادامه داد: نیاز است جلسه توجیهی برای اجرای دقیق این آئین نامه برای لنج‌داران و ملوانان برگزار شود تا آنان در چارچوب این آئین نامه بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را به‌صورت قانونی وارد کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان افزود: خروج این کالاهای ملوانی جهت فروش به خارج از استان هرمزگان به‌صورت تجمیعی ممنوع است و باید از این فرصت برای تحول و رونق بازار داخلی استان و ارتقا در معیشت مردم مرزنشین هرمزگان با جذب مردم و گردشگران دیگر استان‌ها برای سفر به هرمزگان استفاده کرد و این کالاها باید در سطح بازار استان به‌صورت خرده فروشی به فروش برسد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان تصریح کرد: اجرای آئین نامه واردات کالای ملوانی فرصتی برای کاهش قاچاق و بهبود وضعیت ملوانان و لنج‌داران است.

وی با اشاره به موضوع انبارداری کالاها، اظهار داشت: با توجه به اینکه 54 درصد تجارت کشور از هرمزگان صورت می‌گیرد ساماندهی و توجه به انبارداری در استان ضروری است و در شهرستان خمیر نیز تلاش شود با ایجاد انبارهای رسمی و متصل کردن به سامانه‌های انباری و گمرکی مازاد کالای وارد شده توسط ملوانان و کالاهای تجاری وارد شده را در این محل‌ها نگهداری نموده و به مرور با رعایت مقررات به متقاضیان تحویل شود.

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز