مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

اصول ایمنی در ساخت‌وسازهای شهری و روستایی رعایت شود/وقوع ۲۰۶ زمین لرزه از ابتدای سال تاکنون در هرمزگان

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۱۰:۳۸:۰۵
کد خبر: ۶۳۷۰۸۸
اصول ایمنی در ساخت‌وسازهای شهری و روستایی رعایت شود/وقوع ۲۰۶ زمین لرزه از ابتدای سال تاکنون در هرمزگان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به زلزله‌خیز بودن هرمزگان لازم است تا در ساخت‌وسازهای شهری و روستایی اصول ایمنی رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علیرضا صفا در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان استانی حادثه‌خیز است و حوادثی همچون سیل و زلزله و توفان‌ در این استان به وقوع می‌پیوندد، اظهار داشت: از ابتدای سال 96 تا امروز در مجموع 206 زمین لرزه در هرمزگان به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: این زلزله‌ها شامل 74 زمین لرزه زیر سه ریشتر، 132 زلزله بالای سه ریشتر، 15 زمین لرزه بالای چهار ریشتر و دو زلزله بالای پنج ریشتر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: هماهنگی و تعامل خوبی میان نهادها و دستگاه‌های امدادی و عضو شورای مدیریت بحران استان وجود دارد و تلاش کرده‌ایم در زمان بروز حوادث در اسرع وقت به مصدومین کمک کنیم.

صفا تصریح کرد: با ایجاد سیستم‌های بی‌سیم میان دستگاه‌های متولی امداد و نجات استان و مدیریت بحران استانداری و همچنین فرمانداری‌ها ارتباط لحظه‌ای برقرار است تا در مواقع بحرانی اقدام لازم صورت گیرد.

وی گفت: با توجه به در پیش بودن فصل سرما تمهیدات لازم برای بارندگی و آمادگی در برابر سیل و توفان در هرمزگان اتخاذ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به زلزله‌خیز بودن هرمزگان لازم است تا در ساخت‌وسازهای شهری و روستایی اصول ایمنی رعایت شود.

صفا گفت: دستورالعمل ایمنی شهر بندرعباس توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس تهیه شد و مورد تصویب شورای شهر بندرعباس قرار گرفته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز