برگزاری نشست شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۰۸:۲۵:۲۸
کد خبر: ۶۳۹۵۶۰
جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان با حضور استاندار ، و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،نشست شورای حفاظت از منابع آب استان به ریاست دکتر همتی استاندار و باحضور دکتر ملائی مدیرعامل آب منطقه ای، مدیران آبفای شهری و روستایی هرمزگان و سایر اعضا در استانداری هرمزگان برگزار شد.

در این نشست ابتدا مهندس عیدانی معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای هرمزگان به بیان مصوبات جلسه ی قبل پرداخته و وضعیت پیگیری و اجرای مصوبات شورای حفاظت از منابع آب استان را تشریح نمود .

در ادامه دکتر همتی استاندار هرمزگان با اشاره به اجرای طرح آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی گفت :  باید بعد از اجرای این طرح پروانه ی برداشت آب کشاورزان اصلاح شود و جلوی بالابردن سطح کشت کشاورزی گرفته شود.

وی تاکید کرد: نگاه تمام دستگاه های دست اندرکار و مرتبط به حوزه ی آب از جمله جهادکشاورزی باید نگاهی ناجیانه به آب باشد زیرا منابع آب به شدت در خطر هستند و باید برای آیندگان حفظ شوند.

دکتر همتی در بخش دیگر سخنان تاکید کرد: سیاست  دولت در حوزه ی تامین آب استان به این صورت است که باید در چهارسال آینده کلیه ی نیازهای آبی شهرهای استان از طریق احداث آب شیرین کن ها تامین شود و آب سدها فقط برای امر کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه دکتر ملایی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان ابراز داشت: ما باید در بحث آب از ظرفیت اصناف کشاورزی بیشتر استفاده کنیم که در همین راستا تاکنون جلساتی با اصناف کشاورزی در برخی شهرستان ها برگزار شده  و به دنبال این هستیم که تعامل و همکاری را با این صنف در سراسر استان گسترش دهیم.

دکتر ملایی با تشریح وضعیت بحرانی منابع آب استان تاکید کرد : تا چند سال آینده و با توجه به پایین آمدن کیفیت منابع  آب حتی برای تامین آب شرب نیز دچار مشکل خواهیم بود که با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال توسعه و احداث آب شیرین کن ها هستیم .

مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان خاطر نشان کرد: در استان هرمزگان با ۲ معضل و مشکل اساسی روبرو هستیم و آن دو مشکل عبارتند از تبخیر و رسوب پذیری بالای سدهای استان که باید علاجی برای آن ها پیش بینی شود چرا که رسوب های بالایی که در سیلاب ها وارد سد ها می شود حجم بسیاربالایی از کارآمدی سد هارا از بین می برند و به جد لازم است که طرح های کنترل رسوب در بالادست سدها اجرا شود.

نظر شما