در نشست با مالکین شناورهای صیادی فانوس ماهیان در راستای رفع مسائل و مشکلات صید و صیادی مطرح شد:

صید و صیادی پایدار،اصولی و همراه با توسعه ماموریت اصلی شیلات هرمزگان

۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۰۸:۰۹:۰۲
کد خبر: ۶۴۰۰۳۰
مدیر کل شیلات هرمزگان در نشست با مالکین شناورهای فانوس ماهیان در راستای رفع مسائل و مشکلات صید و صیادی ،صید و صیادی پایدار،اصولی و همراه با توسعه ماموریت اصلی شیلات هرمزگان خواند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مدیر کل شیلات هرمزگان در این نشست که با حضور  حضور معاون محترم صیدوبنادرماهیگیری سازمان شیلات ایران، مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران،مسئول پروژه صید فاوس ماهیان کشور و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و جمعی از مالکین شناورهای صیادی برگزار شد گفت:  خوشبختانه طی سال های اخیر در حوزه صید و صیادی استان هرمزگان موفقیت های چشمگیری داشته است که باتوجه به ظرفیت های شیلات هرمزگان این موفقیت ها باید ادامه داشته باشد.

محبی با اشاره به  طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید و اختصاص 40 درصد صید آب های جنوب به استان هرمزگان گفت: حدود 4200 فروند شناور مجاز و30 هزار نفر صیاد در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که این بیانگر اهمیت موضوع مرتفع سازی مشکلات صید و صیادی در استان است.

وی با اشاره به عملکرد شیلات استان در حوزه صیادی طی سال 95 گفت: هرمزگان با 22 بندر صیادی، 30 درصد بنادر صیادی کشور و با صید بالغ بر 240هزار تن انواع آبزیان 36درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص میدهد که این آمار نشان از جایگاه صیادی استان هرمزگان در کشور دارد .

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه برنامه توسعه بهره برداری از ذخایر فانوس ماهیان از جمله برنامه های اقتصاد مقاومتی سازمان شیلات است، عنوان کرد: تحقق این مهم،موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم قابل توجهی در کشور خواهد شد.

در ادامه معاون محترم صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران، دیدار چهره به چهره  با مالکان شناورهای صیادی را در راستای مرتفع سازی مسایل و مشکلات   را از ویژگی های مهم نشست امروز برشمرد و تصریح کرد: حفظ و ارتقای ارتباط نزدیک  با بهره برداران حوزه صید  با سازمان شیلات ایران و اداره کل شیلات هرمزگان موجبات ارتقای همه جانبه صید و صیادی در استان و مجموعه شیلات را فراهم می سازد.

شاپور کاکولکی همچنین  افزود: هرمزگان به عنوان یکی از قطب های مهم شیلاتی به ویژه در زمینه صید و صیادی  طلب میکند مشکلات این حوزه از فعالیت های هرمزگان  با اولیت بیشتری پیگیری ودر مجرای قوانین و مقررات حل گردد.

در این ادامه این نشست نمایندگان و مالکان شناورهای صیادی به بیان مسائل و چالش های فراروی این حوزه پرداختند و فراخور موضوع دستورات لازم در راستای مرتفع سازی این مشکلات از سوی مدیران ارشد شیلاتی حاضر صادر گردید.

نظر شما