رئوفی در همایش یاوران وقف استان هرمزگان:

واقفان با وقف اموال خود ایثار می‌کنند

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۷:۲۶:۴۳
کد خبر: ۶۴۱۵۹۴
واقفان با وقف اموال خود ایثار می‌کنند
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: وقف نیازمند ایثار و ازخودگذشتگی است و کسانی که اموال خود را در جامعه وقف می کنند از خود ایثار و از خودگذشتگی نشان می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در همایش یاوران وقف استان هرمزگان با تبریک دهه وقف و هفته بسیج، عنوان کرد: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و مدافع حرم با ایثار جان خود از بزرگترین واقفان جامعه هستند.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدیران و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه‌ای است که در قبل از اسلام نیز وجود داشت و اسلام مهر تایید بر آن زد.

رئوفی تصریح کرد: واقفان در جامعه افرادی هستند که به اقتضای زمان به وقف اموال خود می‌پردازند و در تاریخ مشاهده می‌کنیم هرگاه که مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) تحریم شده است اکثر وقف‌ها به سمت زنده نگه داشتن مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) سوق پیدا کرده است.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: هر وقت محدویتی  برای مساجد ایجاد شده است واقفان وقف‌های خود را به سمت توسعه مساجد هدایت کرده‌اند و هرگاه جامعه با گسترش و شیوع انواع  بیماری‌ها مواجه بوده است موقوفات به سمت ایجاد بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی سوق پیدا کرده‌اند.

وی گفت: در جامعه مشاهده می‌کنیم وقتی که اقتضا زمانه نیازمند گسترش علم و دانش در جامعه بوده است واقفان، وقف‌های خود را به سمت گسترش علم و ایجاد مراکز علمی و آموزشی سوق داده‌اند.

رئوفی اضافه کرد: در جامعه مشاهده می‌کنیم وقتی افراد بی‌بضاعت جامعه نیازمند احداث سرپناه و مسکن هستند واقفان ساخت مسکن برای افراد بی‌بضاعت را با وقف اموال خود در دستور کار قرار داده‌اند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: هرگاه فرهنگ ناب اسلام محمدی(ص) مورد تهاجم قرار گرفته است واقفان اموال خود را به سمت صیانت از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و ترویج فرهنگ علوی و معارف قرآنی هدایت نموده‌اند.

وی با اشاره به وجود وقف در همه ملت‌ها و مذاهب، تصریح کرد: موقوفات بسیار بزرگی درکشورهایی همچون آلمان و آمریکا وجود دارد و بسیاری از مردم این کشورها اموال خود را در زمینه‌های مختلف وقف کرده‌اند.

رئوفی با اشاره به وجود وقف‌های بزرگ در کشورهای توسعه یافته دنیا، اظهار داشت: در اکثرکشورهای توسعه یافته دنیا واقفان، وقف‌های خود را در زمینه توسعه وگسترش علم و دانش وقف  نموده‌اند وشرکت ماکروسافت از جمله شرکت‌های بزرگی است که سرمایه آن وقف علم و دانش شده است.

وی به یکی از بزرگترین موقوفات کشور در تهران اشاره و عنوان کرد: بزرگترین موقوفه استان تهران  در دهه هشتاد به ثبت رسید که عواید ناشی از آن صرف تحصیل ایتام نخبه کشور می‌شود.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به بهترین راه تشویق مردم به وقف، افزود: بهترین راه گسترش سنت حسنه وقف در جامعه جلب رضایت مردم در امر وقف است.

رئوفی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه، خاطرنشان کرد: وقف نیازمند ایثار و ازخودگذشتگی است و کسانی که اموال خود را در جامعه وقف می کنند از خود ایثار و از خودگذشتگی نشان می‌دهند.

در پایان این مراسم که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان برگزار شد از واقفان خیراندیش برتر استان با اهداء لوح تجلیل به‌عمل آمد.

نظر شما