مدیرکل هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان:

بهبود کیفیت نان در هرمزگان نیازمند اصلاح ساختار است

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۸:۲۵:۱۶
کد خبر: ۶۴۳۲۶۰
بهبود کیفیت نان در هرمزگان نیازمند اصلاح ساختار است
مدیرکل هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان گفت: بهبود کیفیت نظام تولید و عرضه نان در هرمزگان نیازمند اصلاح ساختار و بهبود فرآیند زنجیره تأمین و تولید گندم است.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، مسعود هندیان در نشست هم‌اندیشی "طرح نان سالم، زندگی سالم" در هرمزگان با اشاره به اهمیت نان در سبد غذایی مردم، عنوان کرد: به منظور تأمین امنیت غذایی و بهبود کیفیت نظام تولید و عرضه نان در استان نیازمند اصلاح ساختار و بهبود فرآیند زنجیره تأمین و تولید گندم شامل نگهداری، حمل و نقل، فرآیند پخت، ماشین آلات و تکنولوژی در هرمزگان هستیم.

وی تصریح کرد: کنترل‌های بهداشتی، تولید نان، فرآیند مصرف، آموزش متولیان و نیروهای کار در مسیر تولید از دیگر ضروریاتی است که در عرصه تولید و عرضه نان سالم در استان نیازمند توجه  است.

هندیان با اشاره به راه کاهش ضایعات نان، بیان داشت: با افزایش سهم نان‌های صنعتی می‌توان ضایعات نان را در استان کاهش و از ایجاد عوامل بیماری‌زا جلوگیری کرد.

مدیرکل هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان با بیان اینکه ضایعات نان نشان از عدم انجام صحیح فرآیند تولید نان از مزرعه تا مصرف کننده دارد، اظهار داشت: فرآیندهای نامناسب در زنجیره تولید، نگهداری نان و حتی توزیع آن می‌تواند به نارضایتی مردم از کیفیت نان منجر شود و از طرفی تاثیر منفی در سلامت مردم داشته باشد.

وی به راه‌هایی افزایش کیفیت نان اشاره کرد و افزود: کنترل و آسیب شناسی فرآیند تبدیل گندم به آرد اعم از تولید گندم، حمل و نقل گندم، نگهداری صحیح درسیلوها و انبارها در افزایش کیفیت نان تاثیر گذار است.

هندیان تصریح کرد: بررسی فرآیند پخت، مصرف و نگهداری از عوامل مهمی دیگری است که در افزایش  کیفیت و سلامت نان تاثیر گذار است.

مدیرکل هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: از آنجا که نان نقش اساسی در سبد غذایی و سلامت مردم دارد در استان هرمزگان از طریق تأمین آرد سالم مورد نیاز اتحادیه و نانوایی‌ها از کارخانجات استان و ارتقای سطح آموزشی نیروی کار موجود می‌توان تولید نان سالم را افزایش داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز