معاون استاندار هرمزگان در مانور ایمنی و زلزله مدارس هرمزگان؛

اصول ایمنی و مدیریت بحران در هرمزگان جدی گرفته شود

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۸:۲۷:۰۴
کد خبر: ۶۴۳۲۶۱
اصول ایمنی و مدیریت بحران در هرمزگان جدی گرفته شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: در استان هرمزگان به واسطه آن که یکی از استان های زلزله خیز کشور است رعایت اصول ایمنی و مدیریت بحران برای مقابله با حوادث احتمالی باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدارس هرمزگان برگزار شد.

علی رئوفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در مراسم  برگزاری مانور ایمنی و زلزله در مدارس بندرعباس، بیان داشت: استان هرمزگان از مناطق زلزله خیز کشور است که باید اصول ایمنی و مدیریت بحران در این زمینه برای مقابله با حوادث احتمالی جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: فعالیت ها در حوزه ایمنی و مقابله با حوادثی همچون زلزله باید در چارچوب مشخص و مدیریت واحد صورت پذیرد تا از هرگونه بروز مشکل احتمالی پیشگیری شود.

معاون هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: مدیر در مدیریت بحران ها کسی است که تهدایدات را به موقع شناسایی کند و از فرصت ها برای مدیریت بحران ها به بهترین نحو بهره ببرد.

رئوفی به فرصت های که پیش روی مدیریت های بحران در عصر کنونی است اشاره و در این رابطه خاطرنشان کرد: گسترش تکنولوژی ، تولید ابزار های جدید امداد رسانی ، عصر ارتباطات و توانمندی نیروهای انسانی از جمله مزیت هایی است که مدیریت های بحران در عصر کنونی از آن برخوردارند.

وی گفت: در دوره کنونی با حوادث طبیعی و حوادث غیر طبیعی شناخته شده و ناگهانی روبرو هستیم که سیل ، زلزله، طوفان  و رانش زمین از جمله این حوادث طبیعی و غیرطبیعی است که بسیاری از جوامع را تهدید می کند.

معاون هماهنگی  امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: خشکسالی و قحطی از جمله بحران ها و حوادث درازمدتی است که بسیار از جوامع  از جمله ایران و استان هرمزگان  را تهدید می کند که باید برای این حوادث بلند مدت برنامه ریزی شود.

رئوفی در پایان از تلاش های مدیرکل مدیریت بحران استانداری ، مدیران هلال احمر ، آموزش و پرورش استان، فرمانداری بندرعباس ،آتش نشانی ، شهرداری ، اورژانس و نیروهای نظامی و انتظامی به واسطه فراهم نمودن شرایط برگزاری مانور ایمنی و زلزله  قدردانی کرد.

نظر شما