معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان:

ظرفیت‌های منطقه ویژه کشتی‌سازی برای گسترش صادرات در هرمزگان فعال شود

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۰۹:۲۹:۱۵
کد خبر: ۶۴۳۹۵۷
ظرفیت‌های منطقه ویژه کشتی‌سازی برای گسترش صادرات در هرمزگان فعال شود
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: از ظرفیت‌های منطقه ویژه کشتی‌سازی و فراساحل ایران در بندرعباس باید به بهترین نحو ممکن برای افزایش صادارات و رونق اشتغال بهره‌ برد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در نشست بررسی ظرفیت‌های منطقه ویژه کشتی‌سازی و فراساحل ایران برای افزایش صادرات غیرنفتی در استان هرمزگان، بیان داشت: مناطق ویژه اقتصادی در کشور با هدف افزایش صادرات غیرنفتی و رونق تولید و اشتغال ایجاد شده‌اند و باید از ظرفیت مناطق ویژه اقتصادی موجود در هرمزگان از جمله منطقه ویژه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران برای گسترش صادرات غیرنفتی در استان بهره برد.

وی ادامه داد: قطعاً ظرفیت‎های هرمزگان برای افزایش صادرات غیرنفتی و بهبود وضعیت اشتغال بیش از شرایط کنونی است و مدیران ذیربط باید برای تحقق کامل ظرفیت‌های استان در حوزه صادرات غیرنفتی به صورت جدی برنامه‌ریزی و در عمل اجرایی کنند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: شکوفایی ظرفیت‌های بالقوه صادراتی استان هرمزگان نیازمند هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی ذیربط و رفع موانع درون بخشی در این مسیر است و سرعت بخشیدن به صادرات غیرنفتی هرمزگان از مطالبات جدی دکتر همتی استاندار هرمزگان از مدیران است.

رئوفی با اشاره به  وجود موانعی برای استفاده از ظرفیت‌های صادراتی منطقه ویژه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، اظهار داشت: موانع موجود در مسیر استفاده از ظرفیت‌های صادراتی منطقه ویژه کشتی‌سازی و فراساحل ایران برای افزایش صادرات غیرنفتی استان توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط به ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هر چه سریع‌تر برطرف شود و مشکلات درون بخشی موجود در این مسیر رفع شود.

وی تاکید کرد: همان طور که استاندار هرمزگان تاکید دارند، دستگاه‌های اجرایی منتظرتهران نمانند  و با اختیارات خود برای رفع موانع جهت رشد صادرات غیرنفتی استان اقدام کنند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از شعارهای مهم سال رونق تولید و بهبود وضعیت اشتغال در کشور است، باید از ظرفیت مناطق ویژه و به ویژه منطقه ویژه کشتی‌سازی وصنایع فراساحل ایران برای بهبود وضعیت اشتغال در استان بهره برد.

نظر شما