رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد:

صادرات یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون دلار محصولات تولیدی استان

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۰۸:۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۴۶۶۹۲
صادرات یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون دلار محصولات تولیدی استان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: در هفت ماهه سالجاری یک میلیارد و 533 میلیون دلار صادرات محصولات تولیدی استان به کشورهای هدف صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، خلیل قاسمی با اعلام این خبر افزود:  از ابتدای سال اهداف صادراتی استان هرمزگان در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی مطرح شد.

وی مبلغ ابتدایی برای صادرات محصولات استان را یک میلیارد و 700 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: پس از بررسی های ثانویه و تاکید استاندار این مبلغ به 2 میلیارد دلار افزایش یافت.

قاسمی افزود: از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و 533 میلیون دلار صادرات غیرنفتی محصولات تولیدی استان به کشورهای هدف انجام شده است که طبق برنامه 77 درصد از پیش بینی صادرات غیرنفتی استان تحقق پیدا کرده است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: در مدت هفت ماه بخش صنعت و معدن با صادرات یک میلیارد و 438 میلیون دلار توانست 98 درصد از برنامه پیش بینی خود را محقق نماید که رتبه نخست را در صادرات محصولات استانی داشت.

وی ادامه داد: دیگر محصولات واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی با صادرات 7.9 میلیون دلار، 80 درصد از برنامه خود را محقق نمود.

قاسمی تصریح کرد: بخشهای شیلات، کشاورزی و گردشگری به ترتیب با 58 میلیون دلار، 30 میلیون دلار و 0.066 میلیون دلار محصولات خود را به کشورهای هدف صادر نموده اند که طبق برنامه پیش بینی شده به ترتیب 33 درصد بخش شیلات، 10 درصد بخش کشاورزی و 0.66 درصد بخش گردشگری محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، کشورهای هدف را بیشتر، کشورهای حوزه خلیج فارس، عمان، هند و آفریقای جنوبی اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز