فرماندار بندرعباس:

آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی اجرایی می شود

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۷:۴۰:۳۸
کد خبر: ۶۴۷۲۰۳
آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی اجرایی می شود
جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان به ریاست احمد پویافر فرماندار در محل سالن کنفرانس این فرمانداری برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فرماندار بندرعباس در شروع جلسه ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک ولادت باسعادت پیامبر  اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: قاچاق کالا  باعث کاهش تولید و افزایش بیکاری و لطمه به اقتصاد ملی وارد خواهد کرد.

وی یکی از راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا را حمایت از تولیدات داخلی دانست و افزود: با عمل به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی و ترویج و تاکید بر موضوع مهم اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

این مقام مسئول ساماندهی و برنامه ریزی برای جلوگیری از قاچاق کالا را لازم دانست و بیان داشت:

قاچاق به عنوان یک پدیده ضد رونق اقتصادی ، علاوه بر خروج ارز و اخلال در چرخه اقتصادی جامعه ، سبب ایجاد مشاغل کاذب و معضلات و ناهنجاریهای اجتماعی شده است .

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرعباس تصریح کرد: آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی با ظرفیت کمتر از 500 تن (لنج تجاری) تصویب شده است و اداره کل بنادر و دریا نوردی استان ، گمرک و دریابانی باید  نسبت به اجرای این آیین نامه  همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار بندرعباس ادامه داد:بنادر شهرستان و مجتمع کشتی سازی خلیج فارس با داشتن اسکله ای با ظرفیت بالا آماده همکاری می باشد که لازم است مورد استفاده قرار گیرد.

احمد پویافر در پایان گفت:در برخی از مناطق لنج های تجاری فعالیت می نمایند  که در آنجا اسکله و بندراحداث نشده است لذا لازم است  برای کمک به ملوانان و مرزنشینان نمایندگانی از دستگاههای ذیربط حضور یابند تا این آیین نامه اجرایی گردد و در معیشت مردم تاثیر گذار باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز