تغذیه سفره های آبی استان ضروری است

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۸:۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۴۷۲۳۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : تقویت سفره های زیرزمینی با هدف تامین آب چاههای کشاورزی در اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، علی باقر زاده در بازدیداز طرح های کشاورزی شهرستان حاجی آباد افزود :  باید با مطالعه و بررسی کارشناسانه، طرح  آبخیزداری در این شهرستان اجرا شود .

وی با بیان اینکه شهرستان حاجی آباد از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در استان است، اظهار داشت:  در بازدیدی که از گلخانه های  گوجه فرنگی داشتیم یکی از مهمترین نیاز های گلخانه داران این منطقه ایجاد تشکل با هدف تامین ارزانتر نهاده های کشاورزی وهمچنین صادرات محصولات کشاورزی می باشد.علاوه بر این مزایا ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم از دیگر مزیت های تشکل های بخش کشاورزی می باشدکه ایشان اشاره نمودند.

باقرزاده  تصریح کرد : رفع موانع  تولید،  کمک به سنددار کردن زمین های کشاورزان  و رفع مشکلات دریافت تسهیلات، از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی برای حمایت از بهره برداران کشاورزی بخصوص  فعالان کشاورزی شهرستان حاجی آباد می باشد .

وی  اجرای سیستم آبیاری نوین در مزارع کلزا وگندم در منطقه حاجی آباد را یک موفقیت بزرگ برشمرد و گفت : در بازدیدی که از مزارع کلزا وگندم درروستای شمیل داشتیم  بهره برداران از مدیریت مصرف آب و افزایش عملکرد راضی بودند.

باقر زاده افزود :  هرمزگان در اجرای طرح سیستم آبیاری نوین در مزارع وباغ ها در کشور پیشرو است.

نظر شما