رئوفی در آئین افتتاح سیستم مانیتورینگ اداره کل هواشناسی هرمزگان:

هواشناسی نقش مهمی در مدیریت بحران ها دارد

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۷:۴۶:۴۴
کد خبر: ۶۴۷۶۹۵
هواشناسی نقش مهمی در مدیریت بحران ها دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: با توجه به وقوع حوادث طبیعی و غیرمترقبه، نقش سازمان هواشناسی در مدیریت بحران ها با اطلاع رسانی و پیش بینی به موقع بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در آئین افتتاح سیستم مانیتورینگ اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اظهار داشت: پیشگیری در حوادث و بلایای طبیعی بسیار مهم است و نقش هواشناسی در پیشگیری از خسارت های ناشی از حوادث غیر مترقبه با پیش بینی و اطلاع رسانی به موقع در این رابطه بسیارحائز اهمیت است.

وی گفت: فعالان بخش کشاورزی استان هر ساله به دلیل وقوع سرما و وزش باد و طوفان متضرر می شوند که اطلاع رسانی به موقع در این بخش برای کاهش خسارت ها بسیار مهم است.

رئوفی با اشاره به نقش مهم هواشناسی، تصریح کرد: هواشناسی در عصر امروز با پیش بینی شرایط آب هوایی و اطلاع رسانی به موقع  در زندگی جوامع بشری نقش تاثیر گذاری دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اضافه کرد: پروازهایی که در سراسر استان صورت می پذیرد به شرایط آب و هوایی و پیش بینی وضعیت جوی وابسته است و حتی زندگی سالم در بسیاری از کلانشهرها به آب هوای سالم و پیش بینی های هواشناسی و اطلاع رسانی به موقع در خصوص شرایط آب و هوایی وابسته است.

وی گفت: امروزه با حوادث و بلایی طبیعی چون طوفان و بارش های سیل آسا که به وقوع می پیوندد نقش هواشناسی در مدیریت این بحران ها با پیش بینی و اطلاع رسانی به موقع  برای به حداقل رساندن خسارت ها مهم است.

رئوفی اظهار داشت: با توجه به اینکه هرمزگان استانی ساحلی است پیش بینی حوادث دریایی و اطلاع رسانی به موقع در این خصوص بسیار مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: هرچه قدر تجهیزات سازمان هواشناسی به روز ود و در این زمینه هزینه شود به امنیت و آرامش مردم بسیار کمک می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز