آغاز عملیات اجرایی دومین مرکز اوتیسم جنوب کشور در بندرعباس

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۸:۰۱:۰۲
کد خبر: ۶۴۷۷۰۲
آغاز عملیات اجرایی دومین مرکز اوتیسم جنوب کشور در بندرعباس
با حضور مهندس احمدی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان ، دکتر قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورودانش هاشمی مدبر کل آموزش وپرورش هرمزگان ، عملیات اجرایی دومین مرکز بزرگ اوتیسم جنوب کشور در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،مهندس احمدی سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز در این مراسم گفت: مرکز آموزشی اوتیسم استان در زمینی به مساحت دو هزار ۹۰۰ متر مربع و در ساختمانی با زیربنای 1090 مترمربع در دو طبقه در مدت دو سال ساخته می‌شود.

مهندس احمدی افزود : اعتبار ساخت این مرکز آموزشی ۱۷ میلیارد ریال است که از منابع استانی نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان تامین می‌شود که با تجهیزات در مجموع 20 میلیارد ریال هزینه در بردارد.و این مرکز آموزشی دارای ۲۲ کلاس آموزشی و شش کارگاه گفتار درمانی، رفتار درمانی و خدمات مورد نیاز اوتیسم است . که  از مجموع 340 مدرسه تخریبی در استان 10 مدرسه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی هستند که 70 کلاس را شامل می شود.

دکتر قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دراین  مراسم با بیان اینکه برنامه این سازمان راه اندازی یک مرکز ویژه دانش آموزان اوتستیک در هر استان است، اظهار کرد: مراکز به لحاظ ویژگی دانش آموزان اوتستیک، دارای فضای خاصی هم از نظر سازه و تجهیزات و هم مربیانی که به این عزیزان آموزش میدهند  می باشد.

دکتر مجید قدمی افزود: مرکز آموزشی اوتیسم بندرعباس دومین مرکز جنوب کشور پس از خوزستان است که بر اساس جدیدترین تکنولوژی های روز و استانداردهای فنی تخصصی احداث می شود.

ایشان با بیان اینکه دانش آموزان اوتستیک یکی از گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هستند، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استثنایی در همه ساختارهای خود یک مرکز تخصصی است که در این میان مراکز اوتیسم و چند معلولیتی اوج کارکرد تخصصی را دارند چرا که در احداث این مرکز جزیی ترین موارد در سازه ها و همچنین نما و تجهیزات یک امر کاملا تخصصی است که با همکاری اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان  مورد توجه ویژه قرار میگرد .

همزمان با سفر معاون وزیر آموزش وپرورش  سه طرح آموزشی در حوزه مدارس استثنایی کلنگ زنی شد، که مرکز تخصصی اوتیسم دبستان سه کلاسه استثنایی دهستان حسنلنگی و مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در شهرستان سیریک از جمله طرح هایی هستند که عمایات اجرایی آنان آغازمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز