با حمایت استاندار هرمزگان:

آرزوی دیرینه دسترسی به آب‌لوله‌کشی ۱۰ روستای غرب جزیره قشم برآورده شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۸:۲۹:۱۱
کد خبر: ۶۴۷۷۲۴
آرزوی دیرینه دسترسی به آب‌لوله‌کشی ۱۰ روستای غرب جزیره قشم برآورده شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان خبر داد: با حمایت استاندار هرمزگان در تأمین اعتبارات موردنیاز در خصوص تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آرزوی دیرینه دسترسی به آب‌لوله‌کشی ۱۰ روستای غرب جزیره قشم برآورده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهندس عبدالحمید حمزه پور عنوان کرد: جزیره بزرگ قشم که به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس محسوب می‌شود به دلیل محصور شدن در آب‌های شور دریا از دیرباز فاقد هرگونه آب‌های سطحی و زیرزمینی شیرین  و قابل‌اتکا است.

وی افزود: تمامی تعداد ۶۹ روستای این جزیره که شامل جمعیتی بالغ‌بر ۸۲ هزار و ۱۶۰ نفر می‌شود فاقد هرگونه شبکه آبرسانی و همچنین فاقد منابع پایدار آب آشامیدنی سالم است

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان ساخت: درگذشته روستاییان  آب آشامیدنی خود را از طریق آب‌انبارها و برکه‌ها با ظرفیت کم  و یا تانکرهای آبرسانی سیار تأمین می‌کردند.

مهندس حمزه پور تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با برنامه‌ریزی و استفاده از تکنولوژی شیرین سازی آب دریا در چند سال اخیر با راه‌اندازی تعداد ۶ سایت آبشیرینکن که در حال حاضر فعال هستند به ظرفیت تولید روزانه ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در طول شبانه‌روز آب شیرین روستاییان را تولید و تأمین می‌کند.

وی افزود: پس از اجرای برنامه‌های این شرکت شاخص برخورداری این روستاها از صفر به بیش از ۸۰ درصد تا پایان سال ۹۵ ارتقا یافت که طی روزهای آینده با حمایت استاندار هرمزگان در تأمین اعتبارات استانی همچنین تأمین اعتبارات ملی بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال درراستای تأکید بر انجام سیاست‌های اولویت‌گذاری تکمیل پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان کرد: این شرکت در راستای تکمیل آبرسانی به مجتمع‌های روستایی قشم و دسترسی همه روستاها به شبکه و تأسیسات آب آشامیدنی با انتقال آب به روستاهای غرب قشم ازجمله روستاهای دوربنی، ملکی، چاهوشرقی و دولاب و طی روزهای آینده روستاهای چاهو غربی، سرریگ، تم گز، کنار سیاه، درکوه و آیشه آباد که با رسانیدن آب به این روستاها آرزوی دیرینه آن‌ها نیز محقق و برآورده می‌شود.

مهندس حمزه پور در پایان گفت: از پیگیری و جدیت دکتر همتی استاندار هرمزگان  در به انجام رساندن این  کار بزرگ و همچنین نمایندگان حوزه انتخابیه و فرمانداران و شوراها کمال تشکر و قدردانی رادارم و امیدوارم به‌زودی شاهد پایداری آبی جزیره قشم باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز