جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی از ۱,۶ میلیون TEU گذشت

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۸:۳۶:۰۶
کد خبر: ۶۴۸۲۳۴
جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی از ۱,۶ میلیون TEU گذشت
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۶درصدی عملیات تخلیه و بارگیری محموله های کانتینری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین و مهم ترین بندر کانتینری ایران طی هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بندر شهید رجایی به عنوان پیشانی تجارت کانتینری ایران شناخته می شود که جابجایی بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

وی تصریح کرد: این بندر با برخورداری از دو پایانه تخصصی کانتینری و ۱۸ دستگاه گنتری کرین مدرن (جرثقیل های سنگین وزن جهت تخلیه و بارگیری کانتینر) بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به عملکرد کانتینری این بندر، گفت: از آغاز سال ۹۶ تا ابتدای آذرماه، در مجموع یک میلیون و ۶۲۵ هزار و ۹۵۱ TEU کانتینر در پایانه های یک و دو بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که که در همسنجی با سال گذشته، ۱۶ درصد افزایش عملیات، به ثبت رسید.

وی خاطرنشان کرد:  طی هشت ماهه سال جاری، بیش از ۲۲۹هزار TEU کانتینر مربوط به محموله های صادراتی، در بندر شهید رجایی بارگیری و ۴۲۳هزار TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی، نیز تخلیه شده است.

عفیفی پور تعداد محموله های کانتینری ترانشیپ شده به بنادر کوچکتر منطقه از طریق بندر شهید رجایی( به عنوان بندر کانونی منطقه) را نیز ۱۵۸ هزار و ۵۴۴ TEU کانتینر اعلام کرد و افزود: جابجایی اینگونه محموله های، در همسنجی با سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان از افزایش ۱۰ درصدی جابجایی کانتینرهای ترانزیتی سخن به میان آورد و افزود: طی هشت ماهه امسال، ۲۷۶ هزار و ۱۵۴ TEU کانتینر ترانزیتی وارد بندر شهید رجایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز