دکتر همتی در کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان:

طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی نقشه راه هر نوع فعالیت در مناطق ساحلی هرمزگان است

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۰۹:۲۳:۱۰
کد خبر: ۶۴۸۸۲۸
طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی نقشه راه هر نوع فعالیت در مناطق ساحلی هرمزگان است
استاندار هرمزگان نتایج به دست آمده از مطالعات طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی را نقشه راه ارزشمندی برای هر نوع فعالیت در مناطق ساحلی و دریایی استان هرمزگان دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان با بیان اینکه مطالعات بسیار مناسبی برای تدوین طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان انجام شده است، عنوان کرد: نتایج به دست آمده از مطالعات این طرح نقشه راه ارزشمندی برای هر نوع فعالیت در مناطق ساحلی و دریایی استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح موجب می‌شود فعالیت‌های پایدار و مناسبی در سواحل صورت گیرد و استفاده صحیح و مناسبی از ظرفیت‌های دریایی و ساحلی در هرمزگان داشته باشیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مراجعات بسیاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های ساحلی و دریایی هرمزگان از سوی سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد، افزود: این طرح از سرگردانی سرمایه‌گذاران جلوگیری می‌کند و براساس ظرفیت‌هایی که در مطالعات طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان صورت گرفته، می‌توان تقاضاهای سرمایه‌گذاران را به مسیر درستی برای فعالیت هدایت کرد.

همتی با تاکید بر اینکه طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی آثار مناسبی برای استان هرمزگان به همراه دارد، تصریح کرد: انجام این مطالعات برای سواحل هرمزگان امری ضروری بود و از این پس هر تصمیمی در حوزه سواحل استان باید در بستر مطالعات این طرح صورت گیرد.

وی با بیان اینکه انجام طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی را یک اقدام خوب در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی این سازمان قلمداد می‌کنیم، اظهار داشت: از این پس انتظار داریم اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با توجه به مطالعات صورت گرفته، در مدت زمان کوتاهی به استعلامات متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه بنادر و سواحل هرمزگان پاسخ دهد.

استاندار هرمزگان به ساخت‌وسازها در حریم دریا و ساحل در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: طی سه ماه آینده باید وضعیت این ساخت‌وسازها در کمیسیون‌های ماده 99 و ماده 100 در استان تعیین تکلیف شود و در صورتی که دستگاه‌هایی که ساخت‌وساز داشته‌اند طی این مدت مراجعه نکنند، تصمیم قاطعی برای اعمال قانون خواهیم گرفت.

هرمزگان به عنوان پایلوت طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی انتخاب شد

محمدرضا اله‌یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه کشور ما از نعمت پنج هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور برخوردار است، اظهار داشت: استفاده از این ظرفیت‌ها و توسعه دریامحور مناطق ساحلی کشور نیازمند شناسایی دقیق ظرفیت‌های دریایی کشور است.

وی ادامه داد: بر این اساس مطالعات پایه دریایی شمال و جنوب کشور توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد و طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی با همکاری 18 دستگاه اجرایی تدوین و به تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسید.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزود: پس از این سازمان بنادر و دریانوردی قصد دارد این طرح را در سطح استان‌ها و شهرستان‌های ساحلی تدوین و اجرایی کند که با توجه به اینکه استان هرمزگان دارای بیشترین خط ساحلی در کشور است و اطلاعات پایه دریایی این استان موجود بود، این استان به عنوان پایلوت طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی انتخاب و به عنوان نخستین استان مطالعات آن صورت گرفت و نتایج این مطالعات در این نشست ارائه شد.

اله‌یار تصریح کرد: طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی مبنای توسعه دریامحور در کشور خواهد بود و جهت رشد و توسعه مناطق ساحلی، ابعاد مختلف در آن بررسی شده است.

وی بیان داشت: در این طرح مطالعات یکپارچه‌ای در هرمزگان صورت گرفته که مسئولیت تمامی دستگاه‌های اجرایی را به صورت کاملا شفاف مشخص کرده است تا از ظرفیت‌های دریا به شکل مناسبی استفاده شود.

نظر شما