بررسی زمینه همکاری شرکت‌های هلندی با منطقه آزاد کیش

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۷:۵۵:۰۵
کد خبر: ۶۴۹۶۷۰
بررسی زمینه همکاری شرکت‌های هلندی با منطقه آزاد کیش
سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه‌ آزاد‌کیش و سفیر‌کشور‌هلند در ‌ایران، در‌خصوص همکاری‌های دو جانبه،‌گفتگو کردند.
به‌ گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در حاشیه برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌ دریایی و دریانوردی، دکتر محمدرضا سعیدی سرپرست معاونت‌ اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد‌کیش و «سوزانا ترستال» سفیر‌کشور هلند‌ در ایران‌، در‌ خصوص همکاری‌های آتی به تبادل نظر پرداختند.
در این رویداد سعیدی، از جزیره‌ کیش به عنوان دروازه‌ای برای تبادل فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی یاد‌ کرد و افزود:  اگر بتوان از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد، می‌توان عملکرد خوبی  را در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، فن‌آوری‌های مختلف، خدمات مالی وتوریسم سلامت داشت. سازمان منطقه آزاد کیش می تواند نقش کلیدی را در تقویت کارآفرینی بین المللی ایفا کند. برای ایفای این نقش سازمان منطقه آزاد کیش تقویت زیر ساخت های لازم را وظیفه ذاتی خود می داند؛ علی الخصوص اقداماتی که زمینه ساز جذب فرصت ها و سرمایه های خارجی و همچنین معرفی فرصتهای داخلی برای بازار های جهانی است.
وی در ادامه با اعلام آمادگی برای همکاری منطقه‌ آزاد‌ کیش با شرکت‌های سرمایه‌گذاری هلندی، گفت: ما با قصد ارائه بهترین خدمات به شرکت‌های سرمایه گذار خارجی، نقش تسهیل‌کننده را ایفا می‌کنیم.
«سوزانا ترستال»،  سفیر کشور هلند در ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از پربار بودن نمایشگاه دریایی در کیش و حضور شرکت‌های  هلندی در این رویداد، اظهار داشت:  تعدادی از شرکت‌های هلندی در حال فعالیت در پروژه های فرودگاهی شهر تهران هستند که سابقه فعالیت در سایر کشورهای خاورمیانه را نیز دارند؛ در این خصوص امکان همکاری در پروژه‌های فرودگاه‌ کیش و سرمایه‌گذاری وجود دارد.
وی با اشاره به توانمندی‌های کشور هلند از نظر کشاورزی، خدمات و امور‌دریایی توضیحاتی در خصوص سیستم سرمایه‌گذاری شرکت‌های هلندی ارایه کرد.
سفیر کشور هلند در ایران ادامه داد: در یک سرمایه‌گذاری مناسب باید ریسک ها را به حداقل و سود را به حداکثر برسانیم.
نظر شما