عفیفی پور اعلام کرد:

هرمزگان پیشگام در اجرای مطالعات مدیریت یکپارچه سواحل

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۸:۰۲:۴۶
کد خبر: ۶۴۹۶۷۷
هرمزگان پیشگام در اجرای مطالعات مدیریت یکپارچه سواحل
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان انجام مطالعات ICZM را به عنوان یکی از مسئولیت های اجتماعی مهم سازمان بنادر در حوزه مدیریت و استفاده بهینه از سواحل دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" پس از پایان یازدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح مدیریت یکپارچه سواحل استان هرمزگان طی بیش از یک دهه اخیر به منظور استفاده بهینه از نعمت خدادادی دریا و ساحل در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفت.

عفیفی پور با بیان اینکه افق های تازه ای را فراروی توسعه دریامحور در این استان قرار می دهد، گفت: این طرح مشکل مبنا، هدف گرا، ملاحضه گر، محیط زیست محور و اقلیم گستر و کاملا مبتنی بر ملاحضات سیاسی، امنیتی و پدافندی تهیه شده است.

وی افزود: انجام این مطالعات بسیار مهم با همکاری سه شرکت مشاور و سه مجموعه دانشگاهی چهار مرحله تبیین، تشریح، تلفیق و تدقیق طی مدت ۱۴ سال به انجام رسید و برش استانی آن در پهنه جغرافیای هرمزگان نیز به سرانجام رسید که با ارایه نتایج آن در نشست یازدهم کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان، مورد استقبال نماینده عالی دولت در هرمزگان قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: نقشه ها و بانک اطلاعات جامع مربوط به سواحل استان هرمزگان برای هفت شهرستان ساحلی بندرعباس، پارسیان، بندر لنگه، بندر خمیر، میناب، سیریک و جاسک تهیه شده است.

عفیفی پور تصریح کرد: استان هرمزگان به دلیل سهم چشمگیر ۴۰ درصد از مجموع ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی کشور نقشی مهم در مدیریت سواحل ایفا می کند و نخستین استانی محسوب می شود که در سطح هفت استان ساحلی کشور طرح تدقیق مدیریت یکپارچه ساحلی آن به اتمام می رسد.

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان گفت: انتظار ما این است که بر اساس تأکیدات استاندار، تمامی دستگاه های اجرایی نتایج این مطالعات را مبنای عمل خود در مباحث مدیریتی، توسعه ای سرمایه گذاری و ... قرار دهند و تاثیرات آن نه تنها در تصمیمات مدیریتی ملموس باشد بلکه چارچوب های در روی زمین نیز پیاده سازی شود تا ساحل نشینان خلیج فارس و دریای عمان بهره کافی و وافی داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به تکالیف حاکمیتی سازمان بنادر در حوزه مدیریت سواحل و همچنین انجام مطالعات ICZM خاطرنشان کرد: برای اطلاع رسانی گسترده از ابعاد مختلف این طرح و استفاده بهینه از سواحل استان به ساحل نشینان، همکاری رسانه ها بسیار اثرگذار است و مشارکت دستگاه های اجرایی، فرمانداران و مقامات محلی نیز در اجرا و پیاده سازی نتایج این مطالعات در چارچوب برنامه تدوین شده بسیار کارگشاست.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری نهادهای متولی و دست اندرکار، بتوانیم استفاده بهینه ای از سواحل داشته باشیم تا هم نسل امروز هرمزگانی ها بتوانند از این نعمت خدادادی بهره مند شوند و هم میراثی برای آیندگان باقی بماند.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز