برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی بندرعباس

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۸:۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۴۹۶۸۱
پنجمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان بندرعباس با محوریت برنامه ملی کنترل ایدز تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در این جلسه که با حضور فرماندار، بخشداران، رئیس مرکز بهداشت و رؤسای ادارات شهرستان برگزار شد، به بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی اجرای برنامه کنترل ایدز در قالب برش استانی از سند ملی کشور پرداخته شد.

فرماندار بندرعباس در خصوص اهمیت بیماری ایدز و کنترل آسیب های اجتماعی گفت: نقش آموزش به عنوان کلید اصلی پیشگیری از ایدز بوده و از همه ادارات خواست با هم افزایی و همکاری بیشتر در اجرای برنامه در سطح شهرستان تلاش کنند.

دکتر عبدالجبار ذاکری، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: کنترل بیماری ایدز بدون مشارکت و همکاری مردم و ادارات امکان پذیر نمی باشد؛ ایدز نه تنها به عنوان یک بیماری بلکه یک آسیب اجتماعی است که نیازمند همت اجتماعی و همگانی است.

دکتر ذاکری ایراد نمود: از آنجا که بیماری ایدز دارای ابعاد چند وجهی از قبیل بهداشتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در یک جامعه  می باشد، لذا در جهت کنترل بیماری و پیشگیری از گردش ویروس در جامعه، مشارکت همه جانبه و یکپارچه سازمان های حاضر در جامعه امری لازم و ضروری است.

در ادامه رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با توجه به چهارمین برنامه استراتژیک کشوری ایدز گفت: این برنامه در چهاردهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، با حضور رئیس جمهور مصوب گردید.

دبیر کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان بندرعباس در خصوص  کمیته های فنی شهرستانی عنوان کرد: در رأس کمیته های فنی، کمیته پایش و ارزشیابی، هسته عملیاتی برنامه استراتژیک را بر عهده دارد.

دکتر فریده فخار، مسئول بیماری های شهرستان بندرعباس با توجه به بزرگداشت روز جهانی ایدز 12آذر و تعمیم آن به "هفته اطلاع رسانی ایدز" از 8 لغایت 14آذرماه" به تشریح تفصیلی بیماری ایدز، راههای انتقال و پیشگیری از بیماری پرداخت.

وی افزود :هدف گذاری این برنامه 90-90-90 است؛ به این معنی که تا سال 98 بتوانیم %90 افراد مبتلا به بیماری ایدز را شناسایی و 90% آنها را تحت درمان قرار دهیم و در ادامه 90% افراد تحت درمان گرفته، به درمان و مراقبت خود مستمر باقی بماند.

در ادامه محمودی، کارشناس درمان و اعتیاد بهزیستی، از اولین اقدام به برگزاری کمیته پیشگیری در گروههای پرخطر و همچنین پیرامون، کارشناس آموزش و پرورش ناحیه یک از کمیته آموزش و اطلاع رسانی گزارشات  مبسوطی ارائه نمودند.

نظر شما