نگرش اجتماعی ارائه دهندگان خدمات سلامت تنها راه ارتقاء سطح سواد سلامت مردم است

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۸:۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۵۰۷۶۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بازدید از منطقه پارسیان گفت: امروز جامعه ما نیازمند نگاهی متفاوت در فرایند آموزش خود مراقبتی است که این موضوع باعث ارتقاء سطح سواد سلامت در مردم می شود .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر سید حسین داودی با حضور در مرکز بهداشتی درمانی شهر کوشکنار پارسیان تصریح کرد: از یک سو نگرش اجتماعی و نگاه مدیریتی سلامت محور پزشکان و بهورزان در مراکز بهداشتی درمانی و از طرفی دیگر ایجاد ارتباط با شوراهای اسلامی و ائمه جمعه در مناطق، بستر مناسبی را برای آگاه سازی مردم در شناخت سبک زندگی سالم و دوری از عواملی که باعث بروز بیماری های غیر واگیر می شود را فراهم می سازد.

وی علت مؤثر این ارتباطات را اعتماد جامعه به لحاظ مردمی بودن شوراها و وجود اعتماد و ایمان به ائمه جمعه دانست.

دکتر داودی رکن اصلی خدمات رسانی به لحاظ تأثیرگذارترین عنصر در جامعه را خانواده عنوان کرد و افزود: نظام سلامت با نگاه پیشگیرانه در بیماری های غیر واگیر، به دنبال بررسی شناسایی افرادی است که نیازمند آموزش و خود مراقبتی هستند.

این مقام مسئول ارتقاء سطح سواد سلامت در جامعه را زمینه مطالبه خواهی منطقی در مردم دانست و اذعان کرد: با انجام کار تحقیقاتی و مداخله اجتماعی در زندگی مردم و ارائه مشورت می توان سبک زندگی آنها را تغییر داد که این موجب افزایش امید به زندگی در مردم و سپری کردن عمری بدون عارضه برای آنها می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ابراز خرسندی از میزان مشارکت مردم غرب استان در فعالیت های عمرانی منطقه تصریح کرد: باید تلاش کرد با تفکر سنجی در منطقه و مشورت با مردم و ارائه راهکارهای مناسب از روحیه جهادگری و مشارکت طلبی مردم شریف منطقه برای ارائه خدمات سلامت استفاده کنیم.

دکتر داودی پیشگیری را مهمترین موضوع در کنترل و مدیریت بیماری ها عنوان کرد و گفت: ضروری است با تشکیل کلاس های آموزشی، ارتباط با افراد و خانواده ها و ورود به مراکز پر تجمع مثل مدارس، پارک ها و مساجد جامعه را به سمت خود مراقبتی سوق داد تا مردم، تنها راه سلامتی را پیشگیری بدانند.

این مقام مسئول با اشاره به موقعیت منطقه و تراکم جمعیت شناوری که وارد پارسیان می شوند، تصریح کرد: یکی از مسائلی که در ارائه خدمات بهداشتی درمانی شهرستان پارسیان باید مورد توجه قرار گیرد، هموطنانی هستند که از مناطق شمالی و غرب این شهرستان مراجعه می کنند که در برنامه ریزی ها و سنجش ها تأثیر دارد و در کنار آن، صنعتی شدن منطقه پارسیان نیز هست که می توان در چشم انداز 2014 افزایش جمعیت 20 هزار نفری را پیش بینی کرد.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گسترش بخش خصوصی در شهرستان پارسیان را از راهکارهای اصولی توسعه منطقه پارسیان دانست و از خیرین منطقه به عنوان بازوان توانمند و شرکای توسعه سلامت یاد کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، تأکید و درخواست دانشگاه علوم پزشکی از مسئولین شهرستان و استانی این است که تمامی پروژه های صنعتی منطقه، پیوست سلامت داشته باشند و صنعت و سلامت باید در یک راستا توسعه پیدا کند تا در آینده در این منطقه شاهد فقر سلامتی نباشیم .

شهرستان کوشکنار با جمعیت 5 هزار و 384 نفر در 24 کیلومتری شهرستان پارسیان قرار دارد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز