انجام کار تشکیلاتی در برنامه ریزی کانون های مساجد یک اصل است

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۲:۳۲:۱۶
کد خبر: ۶۵۰۹۸۲
انجام کار تشکیلاتی در برنامه ریزی کانون های مساجد یک اصل است
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از کار تشکیلاتی و گروهی به عنوان یک اصل در برنامه ریزی های کانون فرهنگی هنری مسجد نام برد و گفت: کانون ها متناسب با ویژگی و شاخصه های نسل جوان در عرصه فعالیت های فرهنگی برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد پهلوانی در دیدار با مدیران و رابطین واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میناب، با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) کار فرهنگی تبلیغی تربیتی دعوت افراد به دین را با استفاده از جوانان آغاز فرمودند، یادآور شد: جوانان در دوران هجرت، غزوات و ... در کنار پیامبر، یاریگر دین خدا بودند.

 وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز با حضور پررنگ جوانان به ثمر نشست، افزود: حفظ و تداوم انقلاب اسلامی و صدور پیام آن نیز در گرو تربیت دینی جوانان و میدان دادن به آنهاست و رسالت مهم امروز نسل جوان، حفاظت از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

 حجت الاسلام پهلوانی مهمترین مخاطب کانون های فرهنگی هنری مساجد را جوانان دانست و تاکید کرد: مدیر یک کانون فرهنگی هنری در وهله نخست باید یک مخاطب شناس قوی باشد و بتواند ویژگی، شاخصه و ذائقه نسل جوان را بشناسد تا مطابق با آن در عرصه فرهنگی برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشد.

 وی شناسایی آسیب ها و تهدیدهای مبتلابه هر منطقه، انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی و بهره گیری از افراد نخبه متخصص هر بخش برای رفع آسیب ها و تهدیدات آن حوزه، برنامه داشتن برای جذب و نگهداشت و پاسخگویی به نیازهای فکری، فرهنگی، هنری و اعتقادی بانوان و کودکان و نوجوان را از برنامه های اولویت دار کانون های مساجد برشمرد.

نظر شما