مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:

۴۸ درصد سهمیه اشتغال هرمزگان محقق شده است

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۷:۴۱:۴۶
کد خبر: ۶۵۱۲۶۲
۴۸ درصد سهمیه اشتغال هرمزگان محقق شده است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به سهمیه تعهد ایجاد اشتغال استان در سالجاری که 27 هزار نفر می باشد، گفت: 48 درصد از این میزان محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،مهندس سلیمی در خصوص اعتبارات اشتغالزایی افزود: امسال 900 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های اشتغالزایی استان اختصاص یافته که از این مبلغ 150 میلیارد تومان برای مشاغل خانگی، کسب و کارهای خرد و کوچک و خود اشتغالی برای دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: 352 میلیارد تومان نیز در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی برای اشتغال فراگیر به منظور ایجاد، توسعه و سرمایه در گردش و 400 میلیارد تومان هم از منابع صندوق توسعه ملی برای طرحهای اشتغال روستایی و شهرهای زیر10 هزار نفر جمعیت با اولویت تعاونی ها اختصاص داده شده است.

وی در خصوص اعطای تسهیلات 6 درصدی برای مناطق روستایی و عشایری گفت: با اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، از محل صندوق توسعه ملی  در بخشهای کشاورزی، زراعت، باغداری، اصناف بیمه ای، حمل و نقل، صنایع دستی و فعالیتهای فرش دستباف  تسهیلاتی نیز اعطا می شود.

وی بیان داشت: دوره استفاده از تسهیلات طرحهای مشمول سرمایه ثابت حداکثر دو سال و دوره تنفس یکسال و بازپرداخت شش سال تعیین و مجموع دوره تامین مالی تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر 18 ماه می باشد و آورده متقاضی مطابق مقررات بانکی تعیین می گردد.

وی اضافه کرد: این اعتبارات از طریق کارگروه اشتغال مصوب و برای پرداخت معرفی می شود.

وی در ادامه بر جذب اعتبارات مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: جذب اعتبارات مشاغل خانگی به صورت روزانه رصد می شود.

قابل ذکر است که متقاضیان طرحهای اشتغالزایی، طرح خود را از طریق دستگاه اجرایی مربوطه به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ارسال می نماید و این طرح پس از بررسی و کار کارشناسی شده جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی می گردد.

برگزاری جلسات کارگروه اشتغال و بررسی طرح های معرفی شده از دستگاههای اجرایی استان و پیگیری طرح های ارسالی به بانک های عامل تا مرحله تحقق پرداخت تسهیلات به متقاضی، نظارت بر حسن اجرای طرحهای اشتغالزا و هزینه کرد اعتبارات اشتغالزایی استان، شناسایی طرح های اشتغالزای اولویت دار در سطح استان با هماهنگی سایر دستگاههای اجرایی استان و پیگیری و اجرای مصوبات از جمله وظایف دبیرخانه کارگروه اشتغال استان می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز