دکتر همتی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان:

برای توسعه زیرساخت‌های استان هرمزگان بسترسازی شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۷:۵۸:۴۱
کد خبر: ۶۵۱۲۶۹
برای توسعه زیرساخت‌های استان هرمزگان بسترسازی شود
استاندار هرمزگان گفت: بسترسازی برای توسعه زیرساخت‌های استان هرمزگان به‌ویژه منطقه راهبردی مکران، ارائه بودجه مناسب برای زیرساخت‌های حمل و نقل و آب و توجه جدی به مناطق ویژه در هرمزگان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌ها و چالش‌های این استان، عنوان کرد: مردم، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، نمایندگان مردم در مجلس و مدیریت عالی استان با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی هرمزگان و بهره‌مندی کل کشور از طرح‌های اقتصادی این استان، خواستار توجه ویژه و نگاه ملی به توانمندی‌های هرمزگان هستند.

وی ادامه داد: بسترسازی برای توسعه زیرساخت‌های استان هرمزگان به‌ویژه منطقه راهبردی مکران، ارائه بودجه مناسب برای زیرساخت‌های حمل و نقل و آب و توجه جدی به مناطق ویژه در هرمزگان ضروری است.

استاندار هرمزگان افزود: پرورش میگو، ساخت گلخانه، پرورش ماهی در قفس، گردشگری و صادرات و سواحل استان و وجود صنایع ملی و راهبردی کشور در استان هرمزگان از ظرفیت‌هایی است که باید در تصویب لایحه بودجه ۹۷ به آن توجه شود.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، با اشاره به تغییر در نظام بودجه‌ریزی کشور در لایحه بودجه 97 ، اظهار داشت: نظام بودجه‌ریزی در لایحه بودجه سال ۹۷ نسبت به سال‌های گذشته از نظر شکلی و محتوایی اصلاح شده است.

وی ادامه داد: تغییر قیمت حامل‌های انرژی، اصلاح ساختار هدفمندی یارانه‌ها، اجرای مشارکتی طرح‌های عمرانی و توجه به صندوق بازنشستگی کشوری از مهمترین تغییرات در بودجه ۹۷ است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اینکه توسعه متوازن در کشور باید با برنامه‌ریزی صحیح و براساس برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز ۲۰ ساله باشد، تصریح کرد: مجلس با استفاده از منابع محدودی که در اختیار است برای رفع مشکلات قشر‌های ضعیف و اشتغال جوانان اهتمام ویژه دارد.

تاجگردون بیان داشت: هرمزگان یکی از استان‌های کلیدی اقتصادی کشور است و توسعه سواحل مکران، گازرسانی به شرق استان و توسعه طرح‌های زیرساخت‌های این استان در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد مجلس بررسی طرح‌هایی است که منجر به بهبود فضای کسب و کار و توسعه صادرات شود و تصویب بودجه ۹۷ با توجه به توان اقتصادی و صادرات غیرنفتی، طرح‌های مربوط به استان هرمزگان را در مجلس تسهیل می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز