پنجمین همایش دبیران شوراهای پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش وجوانان به میزبانی هرمزگان برگزار شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۸:۱۹:۳۲
کد خبر: ۶۵۱۲۸۰
به همت مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش وجوانان پنجمین همایش دبیران شوراهای پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش وجوانان با حضور دکتر احمدی معاونت فرهنگی،آموزش و پژوهشی وزارت ،دکتر فضلی رئیس مرکز مطالعات پژوهشی و راهبردی وزارت ورزش و جوانان و دانشور مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان وسایر اعضاء به میزبانی هرمزگان برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دانشور مدیرکل ورزش وجوانان استان ضمن خیر مقدم به حاضرین اظهارداشت:خداراشاکریم که امروز شاهد برگزاری پنجمین همایش دبیران شوراهای پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش وجوانان به میزبانی هرمزگان در شهر بندرعباس هستیم.

وی افزود: امیدواریم برگزاری این همایش ها باعث توسعه و پیشرفت امر مهم پژوهش و مسائل فرهنگی استان های کشور ،خصوصاً استان هرمزگان باشد.

و هچنین از دکتر فضلی که حمایت نمودند و میزبانی این دوره از همایش را به استان هرمزگان محول کردند تشکر ویژه می نمایم.

در ادامه دکتر فضلی گزارشی از عملکرد فعالیت ها و برنامه های حوزه پژوهشی را به حاضرین ارائه نمودند.

وی اظهارداشت: امروز به میزبانی هرمزگان شاهد برگزاری پنجمین همایش دبیران شوراهای پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش وجوانان هستیم و همچنین روز و هفته پژوهش را گرامی می داریم.

ما سالانه یک جلسه هم اندیشی با عنوان همایش درقالب چند برنامه برگزار می نماییم و با حضور دبیران پژوهشی استان ها ،باهدف بررسی و تحلیل چالش ها به بررسی مشکلات و راهکارهای مهم می پردازیم.

سپس دکتر احمدی معاون فرهنگی،آموزش و پژوهش وزارت اظهارداشت: هفته پژوهشی را به همه دست اندرکاران امر پژوهش در کشور تبریک می گویم .

وی افزود:طی چهارسال گذشته ما شاهد فعالیت های بسیار خوبی که در استان ها در عرصه پژوهش انجام شده بوده ایم و گزارشی که از دکتر فضلی گرفته ام ، روند رو به رشد خوبی را به خصوص در حوزه مطالعات کیفی شاهد بوده ایم.

ما این رشد را در تعداد قابل توجهی از ادارات کل ورزش وجوانان استان ها مشاهده نموده ایم ،و همین جا از حمایت هایی که مدیران کل ورزش وجوانان استان ها از فعالیت های این حوزه مهم داشته اند سپاسگزاری می کنیم،و هم از همه دبیران شوراهای پژوهش و فناوری استان ها نیز تقدیر می نماییم.

دکتر احمدی همچنین یاد آور شد امروز 27 آذر ماه ،روز وحدت حوزه ودانشگاه می باشد که بمناسبت شهادت استاد آیت الله مفتح نام گذاری شده است و نام ویاد این استاد حوزه و دانشگاه را گرامی میداریم.

وی افزود: ما در سال96 شاهد برگزاری نشست های متعددی با موضوعات مختلفی بوده ایم که جای تقدیر دارد ،هم نشست های منطقه ای دبیران پژوهش و فناوری ادارات کل استان ها و هم کنگره ملی که با موضوع سلامت ورزش برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: کنگره ملی در حوزه جوانان پیش بینی کرده اند که امیدواریم تا پایان سال برگزار خواهدشد.

دکتر احمدی دربحث اهمیت پژوهش افزود: خوشبختانه ما شاهد یک نگاه راهبردی در حوزه پژوهش وهم در سطح حاکمیتی وملی کشورهستیم .

وهمه ی ارکان اصلی کشور،ارکان مدیریتی کشور از بالاتریت سطوح مدیریتی نسبت به امر پژوهش تاکید دارند و نگاه حمایتی بسیار ویژه ای نسبت به امر پژوهش و اهمیت پژوهش وجود دارد که بسیار ارزشمند است .

همین نگاه های حمایتی و همین حمایت ها، توجهات بسیار مهمی که در رابطه با امر پژوهشی وجود دارد می تواند برای حوزه های علمی و پژوهشی راهگشاباشد.

وی اظهار نمود: طبعاً امر پژوهش به عنوان یک ابزار قدرتمند ،یک بازوی نرم افزاری برای مدیران و تصمیم سازان به حساب می آید و هیچ مدیری نمیتواند بدون اتکا به مطالعه وپژوهش مدیری موفق باشد.

طبعا هر توفیقی که در بخشی از کشوروبخش های مدیریتی و اجرایی کشور نصیب ما شده به پشتوانه ی مطالعات و پژوهش های راهبردی و کاربردی بوده که توسط پژوهشگران و اندیشمندان این عرصه انجام شده است.

و هفته پژوهش یک فرصت مناسب است برای این که ما عملکرد پژوهشی کشور را بررسی و ارزیابی نماییم.

که آیا امر پژوهش و مطالعات راهبردی در حوزه ی ورزشی وجوانان کشور در وضعیت مناسب و مطلوبی قرر دارد یا نه.

در ادامه سرکار خانم اسلامی دبیرشورای پژوهشی استان یزد تجربیات موفق و اقدامات و فعالیت های موثر در حوزه پژوهش ورزش وجوانان یزد را به حاضرین ارائه نمودند.

لازم به یاد آوری است د پایان این همایش از دبیران پژوهشی یازده استان(هرمزگان، گیلان، یزد، اصفهان،ایلام،سمنان،لرستان،خراسان جنوبی،مرکزی،تهران،آذربایجان غربی) با اهدای لوح تقدیر کشور تقدیر و تشکر بعمل آمد.

نظر شما