جشنواره داستان کوتاه مکران فرصتی برای معرفی ظرفیت های خطه مکران است

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۹:۰۷:۱۲
کد خبر: ۶۵۱۳۲۹
جشنواره داستان کوتاه مکران فرصتی برای معرفی ظرفیت های خطه مکران است
فرماندار شهرستان سیریک: برگزاری جشنواره های علمی ، فرهنگی ، ادبی و هنری از جهات مختلفی دارای ارزش و جایگاه خاصی در جامعه است و همه مسئولان به نوعی وظیفه دارند در راستای ارتقای کمی و کیفی آن مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، میر مرسل ایزدی پور در نشست با اعضای ستاد اجرایی جشنواره  منطقه ای داستان کوتاه مکران گفت: جشنواره داستان کوتاه مکران فرصتی ارزشمند برای معرفی شهرستان سیریک و تاریخ مکران همراه با آداب و رسوم مردمان خطه مکران به سایر مناطق کشور خواهد شد.

وی عنوان کرد: جشنواره داستان کوتاه مکران می تواند عامل انگیزشی برای معرفی استعداد نویسندگان شهرستان باشد و داستان باید براساس تخیل نویسنده که بر گرفته از اعتقادات و آداب و رسوم مردم منطقه است صورت پذیرد.

فرماندار سیریک یادآور شد: برگزاری جشنواره داستان کوتاه بستر مهمی برای مردم شهرستان  سیریک است که استقبال و پذیرایی خوب از مهمانان جشنواره می توانند انتقال دهند فرهنگ و آداب و رسوم بالای مردم نجیب ، متدین و دریا دل شهرستان باشد.

 ایزدی پور تصریح کرد: یکی از اهداف این جشنواره باید معرفی استعدادهای بالقوه و نهفته شهرستان در بخش های فرهنگی ، ادبی ، علمی ، گردشگری ، تاریخی و آداب و رسوم و فرهنگ غنای مردم مکران زمین باشد.

 وی اذعان کرد: مکران دریایی از فرهنگ و آداب و رسوم است که جشنواره داستان کوتاه امسال باید به بهترین نحو ممکن و شاسته تر از سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی برگزار شود و همه باید تلاش کنیم این جشنواره به صورت ملی به میزبانی شهرستان سیریک در تقویم برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

گفتنی است : دومین جشنواره  منطقه ای داستان کوتاه مکران   ٢٧ الی ۲۸ آذرماه به مدت دو روز با حضور استان های هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، فارس ، بوشهر و خوزستان در شهرستان سیریک برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز