پرویز سالاری :

بندرعباس بهترین شرایط برای تحقق اقتصاد مقاومتی بویژه در حوزه تولید و اشتغال را داراست

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۰۸:۰۱:۵۱
کد خبر: ۶۵۲۸۰۷
عضو شورای اسلامی شهرستان بندرعباس با بیان اینکه بندرعباس بهترین شرایط برای تحقق اقتصاد مقاومتی بویژه در حوزه تولید و اشتغال را دارد گفت : متاسفانه پس از گذشت یکسال و نه ماه از پیام شفا بخش مقام معظم رهبری در حوزه کار و اقتصاد که تنها راه برون رفت از چالش اشتغال، اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است ، تنها به چسباندن بنر و سخنرانی بسنده شده و آنچنان کار عملی شکل نگرفته است .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،پرویز سالاری افزود : مسئولین بایستی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ، آگاهی بخشی مناسب، مهارت آموزی بویژه برای جوانان بیکار و استفاده از فرصتها متناسب با مقتضیات محلی در دستور کار خود قرار دهند به عنوان مثال پالایشگاه نفت بندرعباس به عنوان یک فرصت است، ما چقدر از این فرصت استفاده کردیم ؟

وی ادامه داد : مجلس مصوبه ای برای تشکیل شرکت چند منظوره توسعه و عمران شهرستان به دولت ابلاغ کردکه این شرکتها نقش بسزایی در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال دارند که به عنوان مثال احداث این شرکت می توانست از ظرفیت پالایش نفت بندرعباس در جهت تهیه قیر مصرفی شهرداریهاو سایر فرصتهایی که صنایع منطقه ویژه اقتصادی و مناطق آزاد در این استان ایجاد کرده انداستفاده کند که متاسفانه در حد بخشنامه در پیچ و خم راهروهای اداره کل  تعاون ،کارو رفاه  اجتماعی و فرمانداری گم شده و تا کنون اجرایی نشده است .

عضو شورای اسلامی شهرستان بندرعباس بیان داشت : متاسفانه مدل توسعه شهر بندرعباس بجای تولید محور ، خدمات محور است که باید این مدل تغییر کند که امیدواریم با حضور استاندار جدید و با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در پارلمانهای محلی مسیر توسعه استان شتاب گیرد.

سالاری ابراز داشت : بندرعباس با وجود ظرفیتهای مختلف بویژه اقوام مختلف ایران ، این فرصت برای سراسر کشور است که به شهر ثروتمند و تولید محور مبدل گردد.

وی ادامه داد : ورودیهای این شهر بندری به عنوان پایتخت تجاری و اقتصادی ایران ،در خور شان این شهر نیست که بایستی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای که در امد هنگفتی به واسطه وجود منطقه ویژه شهید رجایی کسب می کند ، در اسرع وقت آن را اصلاح و باز سازی نماید . 

مسئول کمیسیون توسعه ، عمران و خدمات شهری شورای شهرستان بندرعباس خطاب به شورا های شهر و روستای این شهرستان گفت : انتظار داریم به استناد ماده 30 آیین نامه شورا های شهرستان با در نظر گرفتن اولویتها ،طرح های عمرانی  را به دبیرخانه شورای شهرستان ارسال نمایندتا با هماهنگی شورای برنامه ریزی شهرستان در بودجه عمران شهرستان منظور شود .

سالاری با اشاره به شان نظارتی شورای شهرستان گفت : نظارت شورا سه بعد دارد که بعد اول آن نظارت بر اجرای دقیق مصوبات شورا است . بعد دوم نظارت قانونی شورا بر شهر و مدیریت شهری وبعد سوم نظارت بر انجام وظایف قانونی شهرداریها و دهیاریها است.

وی افزود : به استناد بند 2 ماده 78 وظایف و اختیارات اعضا و شورا، نمایندگان مردم در شوراهای شهر و روستا موظفند نارساییها و اشکالات را به  مدیران مرتبط با خدمات شهری و روستایی تذکر دهند که اگر مدیر ذی ربط به این تذکرات توجه نکند هر یک از اعضا شورا به استناد ماده 31 می توانند دلایل و مشکلات خود را به شورای شهرستان ارسال و پس از بررسی در کمیسیون مربوطه و طرح در جلسه علنی توسط رییس شورای شهرستان به رییس دستگاه ذی ربط تذکر کتبی ارسال  می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز