مدیرعامل آبفار هرمزگان در شورای برنامه‌ریزی استان:

کمبود ۵۰۵ میلیارد اعتبار برای اتمام ۳۰ مجتمع آبرسانی روستایی

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۰۸:۲۴:۱۲
کد خبر: ۶۵۲۸۲۴
کمبود ۵۰۵ میلیارد اعتبار برای اتمام ۳۰ مجتمع آبرسانی روستایی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان هرمزگان که به ریاست استاندار و با حضور روسای کمیسیون‌های برنامه بودجه و انرژی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان در خانه ملت برگزار شد عنوان کرد: برای تکمیل ۳۰ مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهندس عبدالحمید حمزه پور بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه تصویب بودجه در مجلس هستیم از نمایندگان استان در مجلس تقاضای توجه ویژه به تأمین اعتبارت حوزه آب روستایی به‌ویژه اعتبارات ردیف ملی، صندوق توسعه ملی و همچنین خرید تضمینی آب راداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۳۰ مجتمع بزرگ روستایی در دست اجرا می‌باشد که با تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها مشکل کمبود یا نبود آشامیدنی بیش از ۶۲۰ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ۳۰۰ هزار نفر مرتفع می‌شود که برای تکمیل آن‌ها بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان توضیح داد: در راستای اجرای این مجتمع‌ها تاکنون قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین و هزینه شده است.

مهندس حمزه پور با اشاره به اینکه تنها راه تسریع در تکمیل  مجتمع‌های روستایی تأمین اعتبار از محل اعتبارات ردیف ملی و صندوق توسعه ملی است گفت: امیدواریم با همراهی نمایندگان و استاندار هرمزگان با تصویب و تامین اعتبارات موردنیاز را شاهد تکمیل و بهره برداری هر چه زودتر این مجتمع ها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان پرداخت و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت و پتانسیل آب‌های شور و دریا از طریق تکنولوِژی شیرین سازی آب‌های شور با استفاده از اعتبارات ردیف ملی، صندوق توسعه ملی و خرید تضمینی در حال انجام است.

این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: تاکنون با راه‌اندازی ۱۸ سایت آبشیرینکن با تولید سالیانه ۱۱ میلیون مترمکعب آب شیرین در سال و تأمین آب بیش از ۱۵۰ روستا که درگذشته هیچ دسترسی به آب پایدار نداشتند مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۰ سایت آبشیرینکن نیز جهت تأمین آب آشامیدنی بیش از ۱۳۰ روستا در دست اقدام است که برای بهره‌برداری و تکمیل آن‌ها قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و تأمین اعتبارشده است.

نظر شما