در هفته اطلاع رسانی ایدز صورت گرفت:

تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان به اچ‌آ‌ی‌وی الزامی است

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۱۰:۴۹:۰۴
کد خبر: ۶۵۳۴۸۸
دکتر فریده فخار، مسئول بیماری های مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: با هدف آموزش و اطلاع رسانی ماهیت بیماری ایدز و راههای انتقال و پیشگیری از آن و کاهش انگ و تبعیض بیماران مبتلا به ایدز، اقداماتی از قبیل آموزش جهت دانش آموزان مدارس از طریق آموزش مراقبین سلامت مدارس آموزش و پرورش و مراقبین بهداشتی در مدارس تحت پوشش انجام پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر فخار افزود: جلسه نمادین زنگ ایدز با حضور مسئولین آموزش و پرورش در مدرسه دبیرستان 17 شهریور از دیگر اقدامات آموزشی در این خصوص می باشد.

وی بیان کرد: جهت آموزش دانشجویان، همایش هایی در دانشگاه های  پیام نور، پیراپزشکی و هرمزگان و خوابگاههای دانشجویی برگزار شد.

دکتر فخار اظهار کرد: اقداماتی نظیر توزیع تراکت و پمفلت های آموزشی در همایش پیاده روی و نماز جمعه، مساجد و مراجعین به مراکز جامعه سلامت با هدف اطلاع رسانی به عموم مردم صورت گرفت.

وی ادامه داد: همینطور با راه اندازی آمبولانس اطلاع رسانی و نمونه گیری ایدز به مدت 4 شب در مراکز خرید و دانشگاهها، نمونه گیری از 300 نفر داوطلب انجام پذیرفت.

 مسئول بیماری های مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس تصریح کرد: از آنجا که این بیماری یک بیماری چند وجهی با ابعاد اجتماعی بهداشتی اقتصادی و سیاسی می باشد، فعال سازی سایر ارگان ها در پیشبرد اهداف پیشگیری از این بیماری الزامی است. از این رو برگزاری جلسات برون بخشی با حضور سازمان های شریک در برنامه استراتژیک چهارم بیماری ایدز و همچنین جلسه شورای سلامت شهرستان با این دستور جلسه برگزار شد.

بازدید از مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و مرکز زنان آسیب پذیر و باشگاه یاران مثبت و آموزش پزشکان، مراقبین و بهورزان شهرستان از سایر اقدامات در هفته اطلاع رسانی ایدز بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز