برگزاری جلسه با شهرداران استان هرمزگان

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۱۱:۲۵:۱۸
کد خبر: ۶۵۴۵۵۸
برگزاری جلسه با شهرداران استان هرمزگان
در این جلسه مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان بر ضرورت دفع اصولی پسماندهای عادی در شهرها و روستاهای هرمزگان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،این جلسه به ریاست مدیر کل دفتر امور شهری استانداری هرمزگان وبا حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در دفتر معاون امورهماهنگی عمرانی استانداری هرمزگان برگزار شد .

در این جلسه مهندس وفادار مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به تولید روزانه 1254 تن پسماند عادی در هرمزگان اظهار  داشت: با توجه به بررسی های بعمل آمده توسط مشاوران طرحهای جامع روزانه حدود 794 تن پسماند عادی در شهرهای استان و 460 تن در روستاها تولید می شود که سرانه تولید پسماند برای هر هرمزگانی 705 گرم در روز می باشد.

مهندس وفادار در ادامه گزارشی از وضعیت طرح جامع مدیریت پسماند برای شهرها و روستاهای استان ارائه و تصریح کرد: از مججموع 39 شهر استان تا کنون طرح جامع مدیریت پسماند پنج شهر در سازمان همیاری شهرداری های استان مصوب شده و طرح جامع مدیریت پسماند پنج شهر دیگر استان نیز در کارگروه مدیریت پسماند هرمزگان مصوب و پس از تعیین تکلیف محلهای دفع به سازمان همیاری شهرداریهای کشور ارسال خواهد شد. همچنین در 14 شهر دیگر استان نیز طرحهای جامع در حال تدوین و یا بررسی در کمیته کارشناسی هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در ادامه ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب دفع پسماندهای شهری در استان اظهار داشت: علیرغم پیگیری های بعمل آمده و اقدامات صورت گرفته متاسفانه دفع اصولی پسماندهای تولیدی در استان انجام نمی گیرد و ضروری است شهرداران محترم اهتمام لازم را در خصوص مدیریت اجرایی پسماندهای تولیدی و استفاده از روشهای نوین و مهندسی جهت دفع پسماندها انجام دهند و در حال حاضر پسماندها روزانه در محلهای دفع بوسیله خاک دفن گردد.

مهندس وفادار همچنین بر ضرورت انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی محلهای پیشنهادی دفع تاکید و اظهار داشت: مطابق آئین نامه ارزیابی اثرات زیست محیطی ضروری است جهت کلیه محلهای دفع پسماند شهری مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی در مرحله مکانیابی انجام و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارائه شود.

مهندس رضایی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری نیز با اشاره به ضرورت تهیه طرحهای جامع مدیریت پسماند برای کلیه شهرهای استان اظهار داشت: ضروری است ظرف دو ماه آینده طرحهای جامع مدیریت پسماند جهت سایر شهرهای استان تهیه و یا طرح هایی که به هر دلیل راکد مانده اند تعیین تکلیف شود.

مهندس رضایی افزود:  در برخی شهرها پسماندهای تولیدی سوزانده می شود که این موضوع برخلاف قانون و ضوابط مربوطه بوده و ضروری است در اسرع وقت اقدامات لازم به منظور دفن بهداشتی پسماندها انجام شود.

در ادامه جلسه پس از اظهار نظر شهرداران مقرر گردید کلیه شهرداری ها مطابق ضوابط و ملاحظات زیست محیطی نسبت به دفن اصولی پسماندها اقدام و طرحهای جامع مدیریت پسماند تا پایان سالجاری تعیین تکلیف شوند. همچنین مکانیابی محلهای دفع براساس ضوابط زیست محیطی انجام و جهت بررسی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارائه شود.

همچنین مقرر گردید در صورت سوزاندن و یا رهاسازی پسماند برخورد لازم حسب قوانین و مقررات مربوطه انجام پذیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز