مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد؛

فرآیند کار مدیران نشانه عملکرد آنان است

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۰۸:۰۷:۱۷
کد خبر: ۶۵۶۰۱۸
فرآیند کار مدیران نشانه عملکرد آنان است
آیین تودیع و معارفه مدیران 3 واحد منطقه آزاد قشم در مرکز بین المللی رشد قشم با حضور علی‌ اصغر کاراندیش معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان، مشاوران و مدیران این سازمان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در این جلسه،  به پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و طی حکمی از سوی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علیرضا کمساری به سمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم منصوب شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اظهار امیدواری کرده است که با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از ظرفیت های موجود و نیروهای کارآمد و فرهیخته وتعامل با مسئولان و مدیران منطقه آزاد قشم و ارتباط نزدیک با اصحاب فرهنگ، هنر و مردم فرهنگ دوست و هنر پرور در جزیره قشم در مسیر رشد فضایل اخلاقی، شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی موفق و موید باشند.

در این آئین همچنین از زحمات حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی اجاق که پیش از این عهده دار این سمت بود تقدیر بعمل آمد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم، حوزه فرهنگ و ارشاد را حوزه ای آسیب پذیر برشمرد و افزود: کار فرهنگی با برنامه ریزی بلند مدت نتیجه بخش خواهد بود .

حمیدرضا مومنی گفت: بسیاری از منویات نظام را می توان با کار جهادی و تلاش در حوزه فرهنگی محقق نمود.

وی با اشاره به قدمت تاریخی فرهنگ های گوناگون در جزیره قشم، افزود: باید میزان تاثیرپذیری از دیگر فرهنگ های وارده را در این‌منطقه به حداقل رساند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: جزیره قشم سالیانه میزبان حدود 5 میلیون گردشگر است و عید نوروز 95 و به تنهایی طی 25 روز  به دلیل چهار روز هوای بارانی، ۶۴۲ هزار نفر مسافروگردشگر وارد جزیره شدند.

وی گفت: موقعیت گردشگری قشم و حضور مسافران در این منطقه بهترین فرصت برای مسئولین فرهنگی است تا از این فرصت ها برای ارائه خدمات تاثیرگذار  فرهنگی بر دیگر جوامع استفاده کنند. 

مومنی اظهار کرد: مدیر موفق فرهنگی باید از فرصت ها برای تبیین فرهنگ مثبت مردم جزیره قشم  و انتقال آن به گردشگران استفاده کند.  

وی افزود: در همه جای قشم می توان فرهنگ دیرینه را مشاهده کرد به طوری که بادگیرهای قدیمی بندر  تاریخی لافت، موسیقی زار جزیره نشینان با عمر طولانی و صنایع دستی بانوان هنرمند قشمی و حتی حوزه های عمرانی این‌ منطقه نیز با فرهنگ تاریخی آن آمیخته شده اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: وقتی فرهنگ رشد پیدا کند همه حوزه ها نیز در مسیر موفقیت حرکت خواهند کرد.

او گفت: برای توسعه بخش فرهنگی در جزیره قشم امروز 9 روستای جزیره را به کتابخانه تجهیز کردیم در حالی که قبل از آن 1 روستای جزیره فقط از مزایای کتابخانه بهره مند بود.

وی از آبرسانی به روستاهای جزیره به عنوان بخش دیگری از  اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم طی حدود سه سال گذشته نام برد و افزود:  ابتدا در قشم 3 روستا از نعمت آب شرب بهره مند بودند و با اقدامات جهادی انجام شده هم اینک از مجموع ۶۷ روستای جزیره قشم  تنها ۴ روستا هنوز به آب آشامیدنی دسترسی ندارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: برماست که ابتدایی ترین نیاز های مردم را برآورده کنیم و آب و راه نیاز همه مردم برای زیستن است .

مومنی بر اساس تفویض اختیاری که از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نموده از علیرضا کمساری مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم خواست با حمایت سازمان منطقه آزاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیاست مدونی را در راستای ساماندهی و ارتقای شاخص های فرهنگی در جزیره به کار گیرد.

*** در ادامه این آیین، همچنین معارفه علیرضا امری‌کاظمی به سمت مدیر ژئوپارک جهانی قشم و تودیع حمیدرضا محسن پور که پیش از این عهده دار این سمت بود  هم انجام شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اظهار تاسف جدایی حمیدرضا محسن پور از سازمان منطقه آزاد قشم به دلیل ادامه تحصیل، از وی تقدیر و تشکر ویژه نمود و گفت : اگر آقای محسن پور هر دلیلی بجز ادامه تحصیل در یک دانشگاه معتبر بین المللی را برای عدم حضور خود داشتند، با درخواست ایشان موافقت نمیکردم.

وی از مدیر پیشین ژئوپارک منطقه آزاد قشم که با تلاش های شبانه روزی خود موجب ثبت مجدد قشم در لیست ژئوپارک های جهانی یونسکو شد تشکر کرد و گفت: یکی از بزرگترین مزایای بین المللی قشم  ثبت مجدد ژئوپارک این منطقه در لیست ژئوپارک‌های جهانی است و باید همچنان برای حفظ این عنوان تمام تلاش خود را به کار ببریم.

وی از میزبانی 3 روزه قشم برای نشست بین المللی و کارگاه آموزشی یونسکو در بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: برنامه توسعه ژئوپارک های ایران، منطقه و جهان  با حضور بیش از 20 کشور از سراسر دنیا در قشم برگزار می شود که  نشان دهنده عزم قاطع جمهوری اسلامی ایران در توسعه فلسفه حفاظت از میراث زمین شناختی، طبیعی و فرهنگی و توسعه جوامع محلی با استفاده از این میراث خواهد داشت و به تایید این ژئوپارک به عنوان مرکز توسعه ژئوپارک های منطقه از طرف یونسکو منجر خواهد شد.

مومنی افزود: در حال حاضر 127 ژئوپارک جهانی در 35 کشور به ثبت رسیده است که در این بین ژئوپارک جهانی قشم تنها ژئوپارک جهانی در منطقه آسیای مرکزی و غربی است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش کلیدی ژئوپارک جهانی قشم در راهبری موضوع توسعه ژئوپارک های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، یونسکو، این نشست بین المللی و کارگاه آموزشی تخصصی بر اساس توافق سازمان منطقه آزاد و ژئوپارک جهانی قشم از یک سو و برنامه بین المللی علوم زمین و ژئوپارک های یونسکو ( IGGP) از سوی دیگر در این جزیره برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از حمیدرضا محسن پور درخواست نمود این سازمان را در برگزاری نشست بین المللی و کارگاه آموزشی یونسکو در قشم همراهی نماید.

وی همچنین برای علیرضا امری‌ کاظمی به عنوان مدیر جدید ژئوپارک جهانی قشم و عضو شورای ژئوپارک های جهانی یونسکو آرزوی توفیق نمود و خواستار حفظ و توسعه ژئوپارک جهانی قشم شد. 

 ****  همچنین در این‌ مراسم و با حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، صابر قهرمانی به سمت مدیر کل جدید ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم معرفی شد و از خدمات جعفر قدیری نوفرست که پیش از این عهده دار این سمت بود تقدیر شد. 

به گفته مدیر عامل سازمان‌ منطقه آزاد قشم، جدایی جعفر قدیری نوفرست از سازمان منطقه آزاد قشم به دلیل مشکلات خانوادگی وی انجام شد و نبود وی را سلب توفیقی از سازمان برشمرد و برای صابر قهرمانی در سمت جدید آرزوی توفیق کرد.

مومنی از عملکرد صابر قهرمانی در سمت مدیریت رفع تصرف اراضی ملی تقدیر و اقدامات وی را در این حوزه قابل دفاع برشمرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه از اهمیت خدمات رسانی شایسته به مردم جزیره  سخن گفت و افزود: مسئولان وظیفه دارند باوتمام تلاش برای مردم علیرغم تمامی محدودیت منابع موجود کار کنند.

وی حوزه سلامت جوانان را در جزیره قشم بسیار مهم بر شمرد و گفت: در بین جوانان قشمی استعداد های فراوانی وجود دارد و باید تلاش شود این پتانسیل ها شناسایی و برای ارتقای سطح دانش آنان تلاش کنیم.

مومنی با اشاره به بحث مسکن جوانان اظهار داشت: فراهم نمودن امکان مسکن برای جوانان از اولویت ویژه ای برخوردار است که در حال برنامه های مثبت در این حوزه هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از جمله اقدامات در حوزه جوانان را صرف هزینه 10 میلیارد ریال در حوزه آموزش و پرورش بخش شهاب و مرکزی نام برد و ادامه داد: ورودی کنکور  از این بخش ها در سال گذشته 12 نفر بود که امسال به 42 نفر ارتقاء پیدا کرده است.

 بر اساس این گزارش آیین تودیع و معارفه مدیران سه واحد در سازمان منطقه آزاد قشم روز پنجشنبه  هفتم دی ماه با حضور علی‌اصغر کاراندیش معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

نظر شما