استاندار هرمزگان در ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان:

تسهیلات اشتغالزایی در عرصه صنایع دریایی در هرمزگان پرداخت می‌شود

۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۰۷:۴۱:۱۷
کد خبر: ۶۵۷۲۸۵
تسهیلات اشتغالزایی در عرصه صنایع دریایی در هرمزگان پرداخت می‌شود
استاندار هرمزگان گفت: تفاهم نامه ای با صندوق توسعه صنایع دریایی امضا کرده ایم تا این صندوق تسهیلات ارزان قیمت جهت اشتغالزایی در عرصه صنایع دریایی در هرمزگان پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در هشتمین نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با اشاره به برخورداری هرمزگان از وجود صنعت کشتی‌سازی، اظهار داشت: صنایع دریایی ظرفیتی مهم در هرمزگان محصوب می شود و برای راه اندازی شهرک صنایع دریایی در منطقه ویژه کشتی سازی در بندرعباس برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای با صندوق توسعه صنایع دریایی امضا کرده ایم تا این صندوق تسهیلات ارزان قیمت جهت اشتغالزایی در عرصه صنایع دریایی در هرمزگان پرداخت کند.

استاندار هرمزگان با اشاره برنامه توسعه گلخانه‌های تولیدات کشاورزی در هرمزگان، افزود: براساس برنامه قرار است پنج هزار و 900 هکتار گلخانه‌ تولیدات کشاورزی تا سال ۱۴۰۴ در هرمزگان ایجاد شود که در نظر داریم این رقم را تا پایان برنامه ششم تا سال ۱۴۰۰ محقق کنیم.

همتی تصریح کرد: با توسعه کشت گلخانه ای تحولات خوبی در عرصه اشتغال و تولیدات محصولات کشاورزی ایجاد می شود.

وی بیان داشت: در بخش طیور و مرغداری نیز در استان هرمزگان بیش از ۲۰۰ مرغداری فعال وجود دارد که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال واحد‌های غیرفعال هم با حمایت مناسب و پرداخت تسهیلات به چرخه تولید بازگردند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با راه اندازی واحد تولید جوجه یک روزه، زنجیره توسعه طیور در استان کامل می‌شود و هزینه تمام شده تولید گوشت مرغ در استان کاهش می‌یابد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور نیز در این نشست، عنوان کرد: تسهلات این صندوق در زمینه راه اندازی صنایع سبک و کوچک دریایی و به جوانان جویای کار پرداخت می‌شود.

عبدالمجید رضوانی گفت: این تسهیلات با بهره کم برای مشاغل مرتبط با دریا مانند صیادی و تامین شناور‌های کوچک پرداخت می‌شود.

وی افزود: سهمیه اختصاصی هرمزگان امسال از محل این تسهیلات هزار فقره است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت آن به دفتر صندوق توسعه صنایع دریایی در استان مراجعه کنند.

رضوانی با اشاره به اینکه این صندوق به هفت استان ساحلی خدمات ارائه می‌دهد، افزود: برای حمایت از ظرفیت‌های دریایی هرمزگان در صورت توانمندی افراد متقاضی و همکاری بانک‌ها سقف ۶۰ میلیون تومانی تسهیلات افزایش می‌یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز