رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان:

افزایش سه و چهار دهم درصدی مأموریت های اورژانس ۱۱۵ طی ۹ ماهه اول سال ۹۶

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۰۷:۲۸:۴۰
کد خبر: ۶۵۷۷۵۴
دکتر امیر حسن اسدی؛ رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان از افزایش سه و چهار درصدی کل مأموریت های انجام شده توسط اورژانس 115 استان طی 9 ماهه سال جاری در مقایسه با 9 ماهه اول سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر اسدی گفت: طی 9 ماه سال جاری، بیست و شش هزار و 326 مأموریت توسط اورژانس 115 انجام شده است. 3/60(شست ممیز سه دهم ) درصد از مأموریت های انجام شده طی 9 ماهه  سال جاری، در حوزه شهر، 38/38 ( سی و هشت ممیز سی و هشت صدم) درصد در محدوده جاده های خارج از شهر و 31/1 (یک ممیز 31 صدم) درصد، انتقال بین مراکز درمانی بوده است.

وی افزود: حوادث ترافیکی 32 درصد از کل مأموریت های انجام شده توسط اورژانس را به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، از رشد مثبت 2/3 (3 ممیز 2 دهم) درصدی برخوردار بوده است و 68 درصد را مأموریت های غیر مرتبط با حوادث ترافیکی، شامل بیماری ها، حوادث شغلی، ترومای غیر ترافیکی، فشار خون بالا، قلبی، زنان و ... را به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، از رشد 5/3 (3 و نیم) درصدی برخوردار بوده است.

دکتر اسدی خاطر نشان کرد: خوشبختانه به رغم افزایش 2/3 (3 ممیز 2 دهم) درصدی در تعداد مأموریت های مرتبط با حمل و نقل، میزان فوت مصدومین ترافیکی از کاهش چشمگیر 9/17 (17 ممیز 9 دهم) درصدی برخوردار بوده است که این نشان از خدمات رسانی بهینه و به موقع درمانی توسط پرسنل اورژانس 115 به مصدومین ترافیکی دارد.

 در خصوص فوریت های غیر مرتبط با حمل و نقل، علاوه بر تروما و حوادث غیر مرتبط با حمل و نقل از قبیل سقوط، ترومای شغلی، سوختگی، تروماهای غیر عمد،  بیماری هایی از قبیل فشار خون بالا، تشنج، موارد عصبی و ... نیز از بیشترین مواردی بوده که توسط اورژانس 115 بررسی شده اند.

دکتر اسدی در انتها اعلام کرد: اورژانس استان با تمام توان آماده ارائه خدمات شبانه روزی به همشریان گرامی می باشد؛ باشد تا سهمی هر چند کوچک در راه اعتلای سلامت جامعه داشته باشیم.

نظر شما