رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سفر به بشاگرد گفت:

پاسخگوی مسائل و مشکلات مردم هستیم و برای ارائه خدمت هیچ شرطی وجود ندارد

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۲:۲۶:۳۲
کد خبر: ۶۵۹۵۵۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به همراه معاونین درمان و بهداشتی، وضعیت بهداشتی و نحوه ارائه خدمات درمانی منطقه بشاگرد را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر سید حسین داودی افزایش سطح آگاهی مردم در حوزه بهداشت و درمان را حائز اهمیت دانست و گفت: نظارت های بهداشتی باید بر اساس شاخص های کیفی و محیطی انجام شود تا بتوان ضمن ارتباط با مردم، برای ارتقاء سطح آگاهی مردم از نحوه پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، رعایت بهداشت فردی و محیطی و همچنین مراجعه قبل از بارداری به مراکز بهداشتی درمانی آموزش های لازم داده شود.

دکتر داودی با اشاره به ارتقاء نظارت و کیفیت پایش ها افزود: توانمندی و آگاهی از وضعیت جمعیتی و بهداشتی مناطق از خصوصیات بارز بهورزان است که باید تلاش کنند با حضور در حوزه های اجتماعی، مردمی، خانواده ها، مساجد و مدارس ارزیابی دقیق تری از گروه های هدف داشته باشند و البته نظارت و دقت تیم های پایش استانی از مراکز بهداشتی و درمانی مناطق، تأثیر بسیار زیادی بر این موضوع دارد که باید به آن توجه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره اهمیت حضور و ماندگاری پزشکان بومی در مراکز بهداشتی درمانی گفت: بسیار خوشحال هستیم که در مرکز بهداشتی درمانی روستایی جکدان پزشک بومی بشاگردی مشغول به کار است و این نتیجه آموزش پاسخگو است که همواره بر آن تأکید داریم و حمایت خواهیم کرد تا این روند ادامه پیداکند.

وی افزود: تربیت و ماندگاری پزشکان بومی هم به لحاظ ارتباط با مردم برای منطقه مفید است و هم بار اقتصادی دولت را کاهش می دهد.

دکتر داودی تصریح کرد: تلاش می کنیم برای ادامه تحصیل پزشکان بومی در رشته های تخصصی سهمیه بیشتری را دریافت کنیم و اولویت استخدام برای بومی های منطقه خواهد بود.

در حاشیه سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به منطقه بشاگرد و طی نشستی که اهالی روستای جکدان، اعضای شورا و دهدار این روستا ترتیب دادند، کمک به ساخت حسینیه ای که حدود 50 درصد آن انجام شده، به بحث گذاشته شد که با رایزنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ادامه ساخت حسینیه روستای جکدان از طریق خیرین و با نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد آغاز می شود.

این مقام مسئول توجه به بررسی آمار ازدواج، نظارت بر خانم هایی که قصد بارداری دارند و همچنین مادران باردار، کودکان و جمعیت میانسالان و کهنسالان را از نکات مهم در سلامت مناطق عنوان کرد و افزود: باید تحت هر شرایطی زمینه ارتباط با مردم فراهم باشد تا بتوانیم به اهدافی که مدنظر داریم برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جلسه ای که با حضور فرماندار بشاگرد و پزشکان متخصص در بیمارستان بقیه ا... الاعظم(عج) این شهرستان تشکیل شد، از راه اندازی بخش اتاق عمل بیمارستان خبر داد و افزود: بیمارستان بشاگرد در گذشته فاقد بسیاری از امکانات و بخش های تخصصی بود که خوشبختانه امروز شاهد ایجاد 4 بخش بستری، دیالیز، اتاق احیاء، نمونه گیری و رادیولوژی هستیم که در کنار اینها، درمانگاه تخصصی بیمارستان، در دو شیفت صبح و عصر راه اندازی شد.

افزایش فضای اداری و درمانگاهی، دیوارکشی و محوطه سازی منازل مسکونی پزشکان متخصص از نکاتی بود که دکتر سید حسین داودی در خصوص جلب حمایت و کمک فرماندار و شهردار شهرستان بستک در این نشست به آن اشاره کرد.

دکتر داودی با اشاره به پراکندگی جمعیت منطقه، اطلاع رسانی از طریق بخشدار و دهداری بشاگرد را برای مراجعه بیماران به بیمارستان بشاگرد خواستار شد و تصریح کرد: خدمات رسانی در مناطق محروم جزء تکالیف ما و کار دشواری است و تمام تلاش ما برای استمرار آن و ماندگاری پزشکان متخصص در منطقه است.

در این سفر، از مرکز خدمات جامع سلامت سندرک، مراکز بهداشتی درمانی و روستایی در پهن، جکدان و گوهران و همچنین بیمارستان بقیه ا... الاعظم(عج) سردشت توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و هیئت همراه بازدید شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز