اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به حاجی آباد

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۰۹:۲۹:۰۷
کد خبر: ۶۶۲۸۱۱
اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به حاجی آباد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاجی آباد از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و گفت: 100 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان  "منصور قاسمی افشار" افزود: متقاضیان جهت ثبت نام و دریافت تسهیلات می توانند به سایت کارا به نشانی  Kara.mcls.gov.ir  مراجعه و برای بهره مندی از این تسهیلات ثبت نام کنند.

وی بیان داشت: متقاضیان دارای طرح های اشتغالزا در مناطق روستایی و شهری زیر 10 هزار نفر اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی می توانند از این تسهیلات بهرمند گردند و اولویت در این طرح با شرکت های تعاونی و خصوصی است.

به گفته ی قاسمی افشار، این تسهیلات با نرخ سود شش درصد و دارای یکسال دوره مشارکت، یکسال دوره تنفس و بازپرداخت شش ساله است و در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، معادن کوچک، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع دستی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی قابل پرداخت خواهد بود.

وی اظهار داشت: این تسهیلات صرفا به طرح هایی تعلق می گیرد که در  مناطق روستایی و عشایری انجام و منجر به اشتغال شود و دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی باشد و بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون،  صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از موسسات عامل پرداخت این تسهیلات است.

قاسمی افشار ادامه داد: پس از اینکه متقاضی در سایت کارا ثبت نام کرد، اهلیت و مدارک مجری طرح در دستگاه اجرایی مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تائید دستگاه اجرایی در کارگروه اشتغال مطرح و پس از تائید، از طریق دبیرخانه آن کارگروه جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می گردد.

======================================================

تشکیل کانون کارگران بازنشسته حاجی آباد

 رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاجی آباد از برگزاری انتخابات و تعیین اعضای هیت مدیره و بازرس کانون کارگران بازنشسته شهرستان و تشکیل این کانون خبر داد.

قاسمی افشار گفت: کانون کارگران بازنشسته این شهرستان با حضور 80 نفر عضو تشکیل شد.

وی بیان داشت: انتخابات این کانون با حضور61  نفر از اعضاء برگزار که طی آن منتخبین هیئت مدیره و اعضای علی البدل به مدت دو سال و همچنین بازرسین اصلی و علی البدل به مدت یک سال انتخاب و معرفی شدند.

وی گفت: در انتخابات انجام شده "کرامت شهسواری پور"،"اسماعیل حاتمی"و"یدالله جعفری" بعنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و"سبزعلی پیام"و"جهانگیر ملک پور افشار" بعنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

همچنین "بهرام شهبازی" بعنوان بازرس اصلی و "حسین  محمدی" بعنوان بازرس علی البدل برای مدت یک سال انتخاب و معرفی شدند.

وی گفت: به استناد ماده 134 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و در اجرای دستورالعمل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بمنظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و پیگیری جهت برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی، از کارافتادگی، خدمات بهداشتی و درمانی، مراقبت های پزشکی و سایر موارد موجود در اساسنامه مربوطه، کانون کارگران بازنشسته شهرستان حاجی آباد تشکیل شد.

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان حاجی آباد ادامه داد: از مهمترین و  اساسی ترین وظایف این کانون کوشش در جهت حقوق صنفی و خواسته های مشروع و قانونی بازنشستگان شهرستان و کوشش در جهت بهرمندی از خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبت های پزشکی می باشد.

نظر شما