اجرای ویژه بانوان هرمزگانی در جشنواره موسیقی فجر

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۰۹:۴۹:۴۸
کد خبر: ۶۶۲۸۲۷
اجرای ویژه بانوان هرمزگانی در جشنواره موسیقی فجر
در دومین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، اجرای ویژه بانوان هرمزگانی گروه کیدی سبب استقبال ویژه علاقه مندان حاضر در سالن شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، در ١٠ شب برگزاری جشنواره امسال در مجموع یکصد اجرا در سبکهای مختلف موسیقی از سراسر کشور تعیین شده است که بانوان فقط دو اجرا در سالن خلیج فارس نیاوران داشتند.

نخستین برنامه مربوط به هنرمندان هرمزگانی بود که با ریتم، هماهنگی گروه و جذابیت کم شروع شد اما از آنجا که مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد، در نیمه دوم ریتم، هماهنگی نوازندگان و جذابیت فوران کرد.

هرمزگانی ها با قطعه پامش که ضرباهنگی سنگین داشت شروع شد، سخنگوی گروه کیدی در توضیح این قطعه گفت که آهنگی ویژه جمع های زنانه در عروسی هاست.

مثل بیشتر آواها و نواهای محلی ایرانی باز هم لالایی، خود را وارد ترانه کرد و به دنبال آن واگویه های به غربت فرستادن نوعروسان معلوم کرد که آهنگ عروسی چرا زنانه و چرا حزن انگیز است.

نوبت به اجرای «زار» رسید؛ موسیقی درمانی با کمک «باد سرخ» که از اقیانوس می وزد تا استنشاق آن همراه با دود کردن چند گیاه، نواختن سازها و حرکات درمانگر، دردهای درون تن را بکشند.

حضار خواستار اجرای کامل موسیقی درمانی زار شدند که گفته شد امکان دود کردن گیاه و حرکات درمانگر روی صحنه وجود ندارد و شاید کسی را ناراحت کند .تک خوان گروه از صدای پرحجم و وسیعی برخوردار بود و این گروه موسیقی نواحی را مهدیه شکری زاده بزنجانی و طیبه زندش با ساز جهله، یاسمن آوخ با ساز کسر، سحر محمدی با کمانچه، زیبا رون با پیپه، نجمه ناصری با دهل، صفورا کمالی زرکانی با جفتی و سرپرست گروه رومینا تنی با عود تشکیل می دادند.

اعضای گروه در اجرای شب گذشته خود، قطعات "سلام علیکم زیور، ایبونه بار، پشت باغ مولوی، هوبادگنو، که لنجم ثمرن و سینگونگت دست تو کلک" را نواخته و خواندند.

در پایان با تشویق و تقاضای مکرر حضار، رومینا تنی به همراه دختران هنرمند هرمزگانی دو قطعه شاد دیگر نیز نواختند.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز