رئیس صنعت، معدن و تجارت هرمزگان مطرح کرد:

ضرورت ارتقای بنادر هرمزگان در راستای توسعه صادرات غیرنفتی

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۰۷:۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۶۳۲۴۰
ضرورت ارتقای بنادر هرمزگان در راستای توسعه صادرات غیرنفتی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های خدا دادی استان، گفت: ارتقای بنادر هرمزگان در راستای توسعه صادرات در دستور کار قراردارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان خلیل قاسمی ، با اشاره به خلاء موجود در حوزه صادرات استان هرمزگان، اظهار داشت: عدم وجود زیرساخت‌ها در بنادر شرق و غرب استان از اصلی‌ترین مشکلات موجود در زمینه توسعه صادرات هرمزگان است.

وی در ادامه افزود: با ورود استاندار هرمزگان به این حوزه دستور رسیدگی ظرفیت‌های صادرات در شرق و غرب هرمزگان صادر شد، اما مشکلات عدیده‌ای در غرب و شرق استان وجود دارد که برای هرکدام یک برنامه ضربتی، کوتاه مدت و بلند مدت تعریف شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: تلاش داریم با توجه به اولویت‌بندی‌های صورت گرفته، تصمیمات موثری را در این راستا اخذ و عملیاتی کنیم.

قاسمی از بندر شیوء در شهرستان پارسیان به عنوان اولویت توسعه و ارتقای بنادر استان یاد کرد و اظهار داشت: تلاش داریم تا بتوانیم شناورهایی نظیر لندینگ‌ها را برای صادرات سنگ گابرو از غرب استان فعال کنیم و علاوه بر بندرلنگه از ظرفیت شهرستان پارسیان نیز برای صادرات به کشور قطر استفاده کنیم.

وی با اشاره به قول اداره کل بنادر و دریانوردی استان، گفت: مقرر شده تا زیرساخت‌های این بندر ظرف دو هفته آینده آماده و دستگاه‌های متولی صادرات در این بندر مستقر شوند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تاکید کرد: امیدواریم با آغاز این حرکت، همه بنادر کوچک استان از ملوانی به تجاری ارتقاء یابد و در مدت یک هفته، طی یک برنامه اجرایی با مدیریت استاندار هرمزگان، همه بنادر هرمزگان  همانند بندر شهید رجایی توانمند شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز