معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

برنامه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر توسط دستگاه های مسئول تدوین شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۰۷:۲۶:۵۲
کد خبر: ۶۶۳۲۴۲
برنامه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر توسط دستگاه های مسئول تدوین شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: دستگاه های اجرایی متولی در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر موظف به تدوین برنامه و ارائه آن هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، بهروز اکرمی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان، عنوان کرد: از این پس معتادان مهاجر در مراکز ترک اعتیاد تا 18 ماه نگهداری می شوند و بعد از آن تسهیلاتی برای جابجایی آنان در مراکز دیگر درمانی فراهم می شود.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی متولی در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر موظف به تدوین برنامه و ارائه آن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خواستار هماهنگی و اشتراک نظر تمامی مراجع مسئول در امر صدور پروانه تاسیس فعالیت سازمان های مردم نهاد برای مبارزه با مواد مخدر شد.

اکرمی راه مبارزه با مصرف مواد مخدر را مشارکت فعالانه مردم و اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر دانست.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال تا کنون 700 تن مواد مخدر در کشور کشف شده است.

سردار اسدالله هادی نژاد افزود: استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و کرمان با 55 درصد کشفیات از استان های اولویت دار کشور است.

وی گفت: تریاک ، حشیش،هروئین و شیشه از مهم ترین کشفیات مواد مخدر کشور است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: به زودی مرکز اطلاعاتی هماهنگی سه استان در شرق کشوربرای مبارزه با مواد مخدر مستقر می شود.

هادی نژاد گفت: مرکز سگ مواد یاب هم در سال آینده برای مبارزه با مواد مخدردراستان کرمان تقویت و راه اندازی می شود.

وی افزود: برنامه های هم در حوزه دریا برای استقرار بیشتر استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر در آب های خلیج فارس برای مبارزه با مواد مخدر در حال تدوین است.

 

نظر شما