یک کوره زغال سازی غیرمجاز در شهرستان بندرعباس کشف وتخریب شد

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۷:۱۹:۴۱
کد خبر: ۶۶۴۲۷۵
یک کوره زغال سازی غیرمجاز در شهرستان بندرعباس کشف وتخریب شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس از کشف وتخریب یک کوره زغال سازی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا درهرمزگان ؛ضیایی  گفت:ماموران پاسگاه  حفاظت این اداره به هنگام انجام گشت های حفاظتی و بازدید های میدانی موفق به کشف یک کوره زغال سازی غیرمجاز شدند.

وی افزود :این کوره در منطقه زهوکی،بخش تخت کشف شده و از آنها ،معادل400کیلوگرم  زغال غیر مجاز کشف و ضبط گردید.

وی گفت : ارزش ریالی ذغال های غیر مجاز 120 هزار تومان می باشد.

امین ضیایی  گفت :حفظ ونگهداری جنگلها با توجه به خشکسالی حاکم بر استان و همچنین هجوم ریزگردها، و شرایط آب و هوایی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس  گفت :پاسگاه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری  به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه اخبار در مورد تخریب و تصرف و آتش سوزی از طریق شماره تلفن1504می باشد.

6هکتار از اراضی ملی در شهرستان بندرعباس رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس از رفع تصرف 60 هزار  متر مربع به ارزش ریالی100میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ امین ضیایی گفت : در راستای حفظ و استیفای حقوق دولت و انفال و در اجرای دستور قضایی ماموران پاسگاه حفاظت منابع طبیعی این شهرستان با همکاری واحد حقوقی این اداره در منطقه تهلو موفق به بازگردانی  مساحت 64293 متر مربع از اراضی ملی به انفال شدند.

وی با بیان اینکه اراضی ملی بدون مجوز توسط افراد سودجو تصرف شده بود گفت: با ارائه مستندات لازم مبنی بر ملی‌بودن ، این اراضی از ید اشخاص خارج و به انفال بازگردانده شد.

ضیایی خاطرنشان کرد: نیروهای پاسگاه حفاظت منابع طبیعی این شهرستان  قاطعانه با متخلفان و افراد سودجو برخورد خواهد کرد و در اجرای احکام قضائی بدون فوت وقت عمل خواهد کرد.

وی  گفت :پاسگاه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری  به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه اخبار در مورد تخریب و تصرف و آتش سوزی از طریق شماره تلفن1504می باشد

تکثیر و اهلی کردن آویش در مراتع شهرستان رودان به صورت آزمایشی آغاز شد

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان از برداشت قلمه های بوته آویشن در مراتع شهرستان رودان به منظور تکثیر و اهلی کردن آن خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ محسنی زاده افزود: با حضور کارشناسان اداره بهره برداری ستادی، کارشناس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و همکاران منابع طبیعی و آبخیزداری رودان به صورت آزمایشی قلمه های آویشن را برداشت و به  مرکز تحقیقات تحویل دادند.

وی خاطر نشان کرد : گیاه آویشن از مهمترین محصولات فرعی مرتعی در شهرستان رودان بوده که در تمام مناطق کوهستانی شهرستان می روید ولی در سال های اخیر به دلیل خشکسالی و برداشت بی رویه افراد سود جو تولید آن کاهش یافته است .

این گیاه با نام علمی thymus vulgaris از تیره نعناع بوده که در طب سنتی مصرف دارد و خواصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ دارد و از مهمترین خواص آن می توان به ضد عفونی کنندگی هاضم غذا ، ضد سرفه ، ضد تشنج ، چاشنی غذا و ... اشاره کرد

صدور سند تک برگى کاداسترى پلاک گتاو شهرستان بستک

سرپرست اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک از صدور سند تک برگى  کاداسترى پلاک گتاو این شهرستان به مساحت ٦٦٠٠ هکتار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ حامد احمدپور گفت: در اجراى تعهدات پروژه ممیزى اراضى و تفکیک مستثنیات سالجارى، سند دفترچه اى پلاک گتاو به میزان ٦٦٠٠ هکتار کاداسترى و تک برگى شد.

احمدپور ضمن تقدیر و تشکر از همکارى اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بستک اظهار کرد: تبدیل سند دفترچه اى به تک برگى راهکار مناسبى براى تسهیل در مبارزه با زمین خوارى و جلوگیرى از تخریب و تصرف اراضى ملى و همچنین تسریع در پاسخ استعلام با دقت لازم و جلب رضایت ارباب رجوع است.

رفع تصرف 3 هکتار اراضی ملی در شهرستان بندرلنگه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه از رفع تصرف3  هکتاراز اراضی ملی در منطقه مراغ از بخش شیبکوه این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و  آبخیزداری هرمزگان ؛ روح ا... وفاکیش گفت : با تلاش و پیگیری یگان حفاظت این اداره به استناد تبصره یک ذیل ماده 55 قانون حفاظت و حمایت از جنگل ها و مراتع کشور ، عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی بندرلنگه نسبت به رفع تصرف  3 هکتار از اراضی تصرف شده اقدام نموده و آثار تصرف را بطور کامل از بین برده و اراضی ملی تصرفی رفع تصرف را به انفال بازگرداندند.

وی افزود : اراضی رفع تصرف شده در مساحت 3 هکتار بوده که ارزش اراضی را بیش از 200  میلیون ریال اعلام می باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه تصریح کرد : تماس1504 کد امداد جنگل ومرتع بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی درخصوص قطع درختان،بوته کنی،تخریب اراضی ملی،آتش سوزی جنگل ها ومراتع و دیگر تخلفات در حوزه منابع طبیعی است

رییس اداره استعداد یابی و بهره برداری اداره کل منابع طبیعی هرمزگان:

526 هکتار از اراضی ملی استان به امور اراضی واگذار شد

رییس اداره استعداد یابی و بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از واگذاری 526 هکتار از اراضی ملی استان به امور اراضی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ حمید حسین پور گفت:در راستای وظایف ذاتی این اداره با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری 526 هکتار  از اراضی ملی در شهرستان های سیریک ، میناب ، بستک ، بندرلنگه ، قشم ، بندرخمیر  و رودان ضمن بررسی میدانی محدوده های مستعد جهت اجرای طرح های مختلف صنعتی و کشاورزی استعداد یابی شد.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود: انشاا... با این اقدام بتوانیم در راستای ایجاد اشتغال و فعالیت های اقتصادی و عمرانی در سطح استان استقبال و تسریع قابل ملاحظه ای از این اقدامات  را شاهد باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز